НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНА НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНА БІБЛІОТЕКА УКРАЇНИ
ІМЕНІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО

Бібліотека це дзеркало і джерело духовної культури

Image
04060, Київ, М.Берлинського, 9 380 (44) 467-22-14 dnpb@i.ua Мапа проїзду
A A A

Педагоги-новатори

Сучасні виклики інформаційно-глобалізованого світу активізують модернізацію освітянської сфери та потребують удосконалення інноваційних технологій. Флагманом у вирішенні цих завдань завжди є «першопрохідці», винахідники, новатори, які й торують шлях для розбудови конкурентоздатного українського суспільства. Тому вивчення, аналіз та популяризація творчих здобутків педагогів-новаторів, активне їх втілення в практичну діяльність педагогів України є актуальним завданням.

З метою створення інформаційного банку ефективних науково-педагогічних рішень щодо реформування та модернізації сучасної освіти, висвітлення здобутків сучасних українських педагогів та ефективних керівників середньої освіти й поширення їх ідей серед широкого загалу науково-педагогічної освітянської спільноти ініційовано проект «Педагоги-новатори в Україні», (далі – Проект). Голова Ради Проекту Василь Кремень, академік, президент НАПН України; керівник та ініціатор Проекту Ольга Виговська, канд. пед. наук, доцент, головний редактор Всеукраїнського науково-практичного журналу «Директор школи, ліцею, гімназії».

Аналітичне опрацювання означеного інформаційного матеріалу науковими співробітниками ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського на порталі бібліотеки сприяє поширенню досвіду педагогів-новаторів, створенню інформаційного банку продуктивних науково-педагогічних рішень з питань модернізації сучасної освіти, осмисленню науковим і освітянським загалом закономірностей новаторського поступу.

Кайгородов Дмитро Євгенович

innovators_1_1Aвтор профільної багатоступеневої системи хореографічної освіти в Україні

Народився 28 травня 1945 року в м. Магнітогорськ. У 1983 році з відзнакою закінчив Київський інститут культури ім. О. Є. Корнійчука (сучасний КНУКіМ) за спеціальністю – культурно-освітня робота. Розпочав трудову діяльність у 1979 році. Спочатку працював інструктором із хореографії, пізніше – керівником гуртка народного ансамблю танцю «Горлиця». Викладав на кафедрі хореографії Київського державного інституту культури. З 1985 року – балетмейстер оперної студії в консерваторії ім. П. І. Чайковського.[…]

Осадчий Іван Григорович

innovators_2_1Aвтор освітніх технологій для  сучасної сільської школи

Народився 4 листопада 1961 р. в селі Пугачівка Рокитнянського району Київської області. У 1980 р. закінчив Корсунь-Шевченківське педагогічне училище ім. Т. Г. Шевченка, здобувши спеціальність учителя трудового навчання і креслення. У 1985 р. закінчив Київський державний педагогічний університет ім. О. М. Горького, здобувши спеціальність учителя фізики й астрономії. З 1985 р. по 1998 р. працював директором Ясенівської ЗОШ І-ІІ ступенів Ставищенської районної ради Київської області. […]

Гончаренко Іван Дмитрович

innovators_2_1.jpgПоліфункціональна діяльність директора сучасного навчального закладу в умовах інноваційних перетворень

Народився майбутній педагог 22.06.1952 р. у с. Вишняки Хорольського району Полтавської області. У 1975 р. закінчив фізико-математичний факультет Полтавського державного педагогічного інституту ім. В. Г. Короленка, а в 1987 р. – 10-місячні курси іноземних мов при Московському державному педагогічному інституті ім. В. І. Леніна за фахом «Фізика французькою мовою». І. Д. Гончаренко пройшов стажування для адміністраторів системи освіти у Флоридському А&М університеті (2004). […]

Шаталов Віктор Федорович

innovators_4_1.jpgПедагог-новатор

Шаталов Віктор Федорович народився 1.05.1927 р. в Донецьку. Учасник Великої Вітчизняної війни. У 1953 р. закінчивши Сталінський педагогічний інститут (м. Донецьк) працював викладачем математики. Згодом, перебуваючи на посаді директора школи, розпочав експериментальну роботу з учнями. З 1987 р. – завідувач лабораторії проблем інтенсифікації навчального процесу НДІ змісту та методів навчання АПН СРСР у Донецьку.З 1992 р. – доцент Донецького інституту післядипломної освіти. Почесний доктор Національної академії педагогічних наук України. […]

Палтишев Микола Миколайович

innovators_5_1Опонент класичної педагогіки, автор поетапної системи навчання

Палтишев Микола Миколайович народився 10.10.1946 р. у Ленінграді. З 1971-2000 рр., закінчивши теплофізичний факультет Одеського технологічного інституту ім. М. В. Ломоносова (1970 р.) та математичне відділення Одеського державного педагогічного інституту ім. К. Д. Ушинського (1976 р.), працював викладачем фізики ПТУ № 1 м. Одеси. У 1987-1993 рр. – завідуючий лабораторією нових типів навчальних закладів Московського науково-дослідного інституту загальної педагогіки (за сумісництвом). […]

Гузик Микола Петрович

innovators_6_1.pngАвтор комбінованої системи організації навчально-виховного процесу

Народився 02.11.1941 року у с. Гірське Миколаївського району Львівської області. Після закінчення у 1967 р. природничого факультету Мелітопольського державного педагогічного інституту працював на посадах вчитель хімії та заступника директора з виховної роботи Байтальської СШ Ананьївського району Одеської області. З 1970 по 1983 рр. – директор школи, Ананьївської СШ № 2, а з 1983 по 1989 рр. – директор школи та вчитель хімії Южненської СШ №1. […]

Донська Лілія Борисівна

innovators_7_1.bmpПоміркований консерватор чи раціональний інноватор

Народилася 29 листопада 1946 року у м. Києві в родині офіцера. У 1970 р. закінчила «з відзнакою» філологічний факультет Київського університету ім. Т. Г. Шевченка і була направлена на роботу вчителем російської мови Мохнацької СШ Попільнянського району Житомирської області. З 1971-1985 рр. працювала у Київській СШ №167 спочатку вчителем, а згодом – заступником директора з виховної роботи. З 1985 р. працює директором Київської середньої школи №30, яка у 1995-му році була реорганізована в школу нового типу й отримала назву – Гімназія №30 «ЕкоНад». Досвід роботи школи був вивчено Київським інститутом удосконалення вчителів і рекомендовано Міністерством освіти як передовий.[…]

Сазоненко Галина Стефанівна

innovators_6_1.pngГоловний акмеолог шкільної освіти

Ім’я директора Українського гуманітарного ліцею Київського національного університету імені Тараса Шевченка, народного вчителя України, кандидата педагогічних наук, кавалера орденів Великої княгині Ольги ІІІ ступеня, Рівноапостольного князя Володимира Великого ІІІ ступеня, князя Ярослава Мудрого У ступеня, медалі імені В. Сухомлинського, переможця Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року» з українознавства, члена Міжнародної координаційної ради з питань українознавства, розробника авторської системи акмеологічного навчального закладу – Ганни Стефанівни Сазоненко відоме нині не лише в Україні, а й поза її межами. […]

Остапчук Олександр Михайлович

innovators_6_1.pngІніціатор створення емоційно-інтелектуальної школи

Народився 17 липня 1958 року в с. Рисвянка Рівненської області. У 1979 році закінчив Тернопільський державний педагогічний інститут за спеціальністю «загальнотехнічні дисципліни». У системі освіти працює 31 рік. За цей час працював учителем, заступником директора, директором школи, начальником управління освіти Тернопільської міської ради.На всіх посадах досягав успіху завдяки власній творчій ініціативі, новаторському підходу до виховання та навчання дітей. Упровадив власну систему організації позакласної роботи з учнями. […]

Босенко Маріанна Іванівна

innovators_6_1.pngОрганізатор школи «Культура життєвого самовизначення»

м’я директора київської гімназії № 48, народного учителя України, кандидата педагогічних наук, доцента кафедри педагогіки та психології Київського університету ім. Т. Г. Шевченка, кавалера ордену княгині Ольги ІІІ ступеня, члена ліцензійної та атестаційної Ради при Головному управлінні освіти і науки м. Києва з 2004 р., члена Ради гуманітарної політики при КМДА з вересня 2010 р., члена колегії Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України – Маріанни Іванівни Босенко асоціюється насамперед із такими поняттями, як успішність, інноваційна діяльність, відданість своїй справі, безмежна любов до дитини. […]

Бєлуха Світлана Василівна

innovators_6_1.pngДиректор «школи радості для дітей, школи спокою для батьків та школи творчості для вчителів»»

Народилася 17 травня 1942 року в с.Ковпаки Новоайдарського району Ворошиловградської області. У зв’язку з важким матеріальним становищем у родині здібна й активна дівчина не змогла продовжити навчання й вимушена була працювати слюсарем ремонтно-механічного цеху на Лисичанському содовому заводі. А влітку Світлана Бєлуха працювала старшою піонервожатою заміського табору. Відчувала: це її справжнє покликання, бажаний життєвий шлях, тому в 1963 році вступила на заочне відділення Воронезького державного педагогічного інституту.[…]

Гавриш Світлана Андріївна

Директор школи “Знань, доброти, родинності, людяності та патріотизму”

Народилася 14 травня 1946 року в с. Сурсько-Литовське Дніпропетровської області. Брала приклад з батьків, які дуже піклувалися про дітей (їх у родині було шестеро) та своїх учителів. Змалечку мріяла працювати з дітьми.
Розпочала трудову діяльність у 1963 році старшою піонервожатою Новоолександрівської середньої школи Дніпропетровського району Дніпропетровської області. У цій же школі працювала з 1971 по 1978 рік вчителем української мови і літератури, заступником директора з навчально-виховної роботи. […]

Чинок Олена Іванівна

Директор полікультурної школи”

Народилася 2 грудня 1951 р. в м. Києві.Після закінчення в 1969 році Київської середньої школи №108 Чинок О.І. працювала лаборантом кабінету хімії середньої школи №108.
В 1971 р. вступила на філологічний факультет Київського державного педагогічного інституту за спеціальністю „Російська мова та література ”. В 1975р. закінчила з відзнакою Київський державний педагогічний інститут ім. Горького, отримавши спеціальність вчителя російської мови та літератури.[…]


Анонси та оголошення

12.03.2024

Шановні колеги!

Запрошуємо на відкриття та до участі у Всеукраїнському науково-практичному онлайн-семінарі «Школа інформаційно-аналітичного супроводу освіти з питань збереження психічного здоров’я в умовах воєнного стану та глобальної цифрової трансформації суспільства» (включено до програми Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти, 2024» та до програми Шостого Міжнародного науково-практичного Web-форуму «FORUM SOIS, 2024 : Розбудова єдиного відкритого інформаційного простору освіти впродовж життя») 27 березня 2024 року 15:30–17:00

Інформаційний лист

Програма

Зразок оформлення тез

12.03.2024

Шановні колеги, науковці, педагоги, освітяни! Запрошуємо до участі!

6й Міжнародний науково-практичний WEBфорум «Розбудова єдиного відкритого інформаційного простору освіти впродовж життя (Forum SOIS, 2024)», 26-29 березня 2024 року

Інформаційний лист

Спікери форуму

Реєстрація

Всі матеріали

Наша анкета

Шановні користувачі!

ДНПБ України
імені В. О. Сухомлинського НАПН України прагне створити сучасний науково-освітній та культурний простір, що сприятиме якісному забезпеченню Ваших інформаційних потреб.

Просимо взяти участь в анонімному анкетуванні! 

Ваші відповіді допоможуть нам покращити бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів і слугуватимуть удосконаленню науково-інформаційного забезпечення сфери освіти, педагогіки, психології.

Вебінар

No meeting rooms are currently available to join.

Заходи

Всі матеріали

Виставки

Всі матеріали

Наші видання

Всі матеріали