НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНА НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНА БІБЛІОТЕКА УКРАЇНИ
ІМЕНІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО

Бібліотека це дзеркало і джерело духовної культури

Image
04060, Київ, М.Берлинського, 9 380 (44) 467-22-14 dnpb@i.ua Мапа проїзду

ХІ Міжнародні та XXVIIІ Всеукраїнські педагогічні читання «Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю. Розмірковуємо про художньо-емоційний світ дитинства»

28.09.2021

24 вересня 2021 р. відбулися ХІ Міжнародні та XXVIIІ Всеукраїнські педагогічні читання «Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю. Розмірковуємо про художньо-емоційний світ дитинства», організовані у співпраці Національної академії педагогічних наук України, Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського (далі – ДНПБ), Всеукраїнської асоціації Василя Сухомлинського, Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської обласної державної адміністрації, Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, кафедри теорії і методики виховання Рівненського державного гуманітарного університету. У цьому році захід вдруге проведено в онлайн-форматі у зв’язку зі складною епідемічною ситуацією в країні та карантинними обмеженнями, однак це не вплинуло на інтенсивне та творче спілкування.

Цьогорічний захід отримав статус міжнародного – у ньому взяли участь науковці з Китаю, Польщі, Австралії, Угорщини, Словаччини. Були представлені різні категорії учасників з України та зарубіжжя, зокрема: вихователі, методисти, керівники закладів дошкільної освіти; вчителі, бібліотечні працівники, директори закладів загальної середньої освіти; науково-педагогічні працівники та здобувачі освіти закладів вищої та післядипломної освіти; науковці, музейні фахівці та ін. Зацікавленість широкої освітньо-наукової аудиторії свідчить про масштабний характер заходу, його актуальність, затребуваність та своєчасність.

Із вітальним словом до учасників звернулися: М. М. Марусинець, доктор педагогічних наук, професор, директор департаменту освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської обласної державної адміністрації, Я. М. Сивохоп, кандидат педагогічних наук, доцент, директор Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти, Л. В. Сухомлинська, голова Всеукраїнської асоціації Василя Сухомлинського, О. В. Сухомлинська, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, головний науковий співробітник ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського.

На пленарному засіданні із доповідями виступили: О. В. Сухомлинська, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, головний науковий співробітник ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського («Василь Сухомлинський і його художньо-образний світ»); І. Д. Бех, доктор психологічних наук, професор, дійсний член НАПН України, директор Інституту проблем виховання НАПН України («Емоційно-ціннісний чинник у виховних стратегіях Василя Сухомлинського»); А. Кокеріль, Monash University, Melbourne, Австралія («Сказки Сухомлинского в детских рисунках»); В. В. Химинець, доктор фізико-математичних наук, професор, професор кафедри менеджменту та інноваційного розвитку освіти Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти («Світоглядні і науково-педагогічні константи освітньої діяльності В. Сухомлинського»); А. М. Богуш, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, професор кафедри теорії і методики дошкільної освіти ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» («Чинники емоційно-духовного розвитку дітей у спадщині В. О. Сухомлинського»); В. Ф. Деркач, директор ОЗЗСО «Павлиський ліцей імені В. О. Сухомлинського» («Система роботи вчителів початкових класів з формування в учнів навичок складання казок»); Сяо Су, доктор педагогічних наук, професор Науково-дослідного інституту міжнародних і порівняльних досліджень Пекінського педагогічного університету («Значение идей Василия Сухомлинского о гармоническом развитии детей для педагогов Китая»); О. П. Міхно, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник, директор Педагогічного музею України («Віртуальна музична скринька Василя Сухомлинського: від змісту до форми»); М. В. Козир, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії та історії педагогіки Педагогічного інституту Київського університету ім. Б. Грінченка («Дитяча усмішка: досвід співпраці школи, університету і бібліотеки (на прикладі літературної спадщини В. Сухомлинського»). До пленарного засідання долучилося понад 180 слухачів.

У рамках читань відбулися онлайн-засідання 5-ти секцій: 1) Художньо-емоційний супровід навчання та виховання дітей: актуалізація педагогічної спадщини В. Сухомлинського; 2) Від «Школи радості» до формування культури почуттів та їх реалізації в Новій українській школі; 3) Художньо-емоційний світ казок В. Сухомлинського в діяльності закладів освіти різного рівня; 4) Виховання емоційної культури вчителя крізь призму ідей Василя Сухомлинського; 5) Роль шкільних бібліотек у розвитку художньо-емоційного світу дитинства.

До онлайн-засідання секції «Художньо-емоційний супровід навчання та виховання дітей: актуалізація педагогічної спадщини В. Сухомлинського» (модератори – О. В. Сухомлинська, Л. П. Ходанич, І. В. Шаркадій) долучилося понад 30 учасників з різних регіонів України: зокрема науковці і викладачі закладів вищої освіти, вчителі, методисти з Києва, Ужгорода, Мукачева, Хуста, Сваляви, Рівного, Луцька, Херсона, Полтави, Кропивницького, а також науковці з КНР.

У роботі другої секції «Від «Школи радості» до формування культури почуттів та їх реалізації в Новій українській школі» (модератори – О. Б. Петренко, М. Р. Баяновська, І. П. Сігетій) взяли участь понад 30 осіб з усіх регіонів України, які виступили із доповідями та повідомленнями.

До роботи третьої секції «Художньо-емоційний світ казок В. Сухомлинського в діяльності закладів освіти різного рівня» (модератори – Г. П. Пустовіт, Г. І. Рего, В. М. Орос) долучилося майже 30 учасників, переважно науковці, викладачі закладів вищої освіти, обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, педагогічних коледжів з Києва, Ужгорода, Рівного, Кропивницького, Луцька, Чернігова, Чернівців, Броварів, Бердянська, які поділилися досвідом і перспективами діяльності закладів освіти різного рівня щодо впровадження художньої спадщини Василя Сухомлинського. Також у роботі цієї секції взяли участь науковці з Угорщини та Словаччини.

У роботі четвертої секції «Виховання емоційної культури вчителя крізь призму ідей Василя Сухомлинського» (модератори – В. Л. Федяєва, В. В. Химинець, М. П. Пригара) взяли участь майже 50 фахівців з Ужгорода, Умані, Рівного, Кропивницького, Прилук, Чернігова, Хмельницького, Херсона. Також у роботі секції взяли участь науковці з Китаю та Польщі. У виступах учасників секції було наголошено на вихованні емоційної культури вчителя у Новій українській школі.

Робота п’ятої секції «Роль шкільних бібліотек у розвитку художньо-емоційного світу дитинства» (модератори – Л. Д. Березівська, І. І. Хемчян) транслювалася в прямому ефірі на YouTube-каналі, що сприяло участі значної кількості шкільних бібліотекарів, педагогів, науковців з усієї України (понад 1500 підключень): науковці ДНПБ, Педагогічного музею України, співробітники Педагогічного меморіального музею В. О. Сухомлинського, педагоги закладів вищої та загальної середньої освіти, шкільні бібліотекарі з Києва, Львова, Ужгорода, Кам’янця-Подільського, Кривого Рогу, Дніпра, Одеси та інших куточків України. У виступах учасників бібліотечної секції було висвітлено низку важливих питань щодо використання художніх творів В. О. Сухомлинського в роботі шкільних бібліотек.

Виступи учасників педагогічних читань супроводжувалися цікавими інформативними презентаціями та відеороликами, що сприяло візуалізації матеріалу. Засідання пройшло в професійній, творчій атмосфері та стало майданчиком для отримання корисної інформації, обміну досвідом та перспективами. Проведений захід вкотре засвідчив, що педагогічні ідеї В. О. Сухомлинського, шляхи, засоби й методи навчання та виховання дітей і молоді, запропоновані ним, не втрачають актуальності та активно використовуються в закладах освіти різних рівнів. Актуальність художньо-емоційного супроводу навчання та виховання дітей крізь призму педагогічної системи В. О. Сухомлинського помітно зросла в період розбудови Нової української школи.

Програма педагогічних читань

 

Матеріал підготувала
науковий співробітник сектору сухомлиністики
відділу педагогічного джерелознавства та біографістики
ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського,
голова Всеукраїнської асоціації Василя Сухомлинського
Л. В. Сухомлинська

Анонси та оголошення

20.02.2024

Конкурс на заміщення вакантних наукових посад Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського НАПН України Наказ від 19 лютого 2024 р.  № 11.     Детальніше...

03.03.2022

Всі матеріали

Наша анкета

Шановні користувачі!

ДНПБ України
імені В. О. Сухомлинського НАПН України прагне створити сучасний науково-освітній та культурний простір, що сприятиме якісному забезпеченню Ваших інформаційних потреб.

Просимо взяти участь в анонімному анкетуванні! 

Ваші відповіді допоможуть нам покращити бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів і слугуватимуть удосконаленню науково-інформаційного забезпечення сфери освіти, педагогіки, психології.

Вебінар

No meeting rooms are currently available to join.

Заходи

Всі матеріали

Виставки

Всі матеріали

Наші видання

Всі матеріали