НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНА НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНА БІБЛІОТЕКА УКРАЇНИ
ІМЕНІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО

Бібліотека це дзеркало і джерело духовної культури

Image
04060, Київ, М.Берлинського, 9 380 (44) 467-22-14 dnpb@i.ua Мапа проїзду

Дитина в часи біди і надії. Подолання лиха війни, епідемій, соціальних, психологічних і фізичних вад у дітей та молоді: міжнародна конференція

20.06.2023

19–20 червня 2023 р. взяла участь у Міжнародній конференції «A Child in Times of Need and in Hope. Overcoming the Distress of War, Epidemics, and Social, Psychological, and Physical Handicaps in Children and Youths» («Дитина в часи біди і надії. Подолання лиха війни, епідемій, соціальних, психологічних і фізичних вад у дітей та молоді») https://www.npmk.cz/konference, яку організували Національний педагогічний музеї та бібліотека Я. А. Коменського, факультет мистецтв Карлового університету в Празі, Інститут історії Чеської академії наук (Центр історії освіти), Технічний університет Ліберця, Цюріхський і Дрезденський університети. У заході взяли участь більш як 60 дослідників із понад 10 країн (Австрія, Бельгія, Боснія і Герцеговина, Італія, Македонія, Німеччина, Польща, Сербія, Словаччина, Словенія, Україна, Угорщина, Чехія, Швейцарія, США та ін.) https://tinyurl.com/ytwrtssm. Захід відбувся на базі унікальної установи – Національного педагогічного музею та бібліотеки Я. А. Коменського (м. Прага, Чехія).

Із вітальним словом до учасників звернулися: заступниця Міністра освіти, науки, молоді та спорту Чеської Республіки професорка Радка Вільдова, директорка Національного педагогічного музею та бібліотеки Я. А. Коменського професорка Маркета Панкова, керівник кафедри педагогіки і психології, професор Технічного університету Ліберця професор Томаш Каспер та ін.

Науковці з різних країн обрали для дискурсу таку тему ‒ дитина в скруті та в надії. Із звернення оргкомітету до учасників: «Лихо, бідність, криза (не лише нинішня енергетична), війни, епідемії, але й допомога, солідарність, надія і підтримка – ці поняття були домінантними в культурному, історичному, педагогічному, власне у ширшому соціально-політичному обговоренні протягом двох останніх років. Кризи, спричинені пандемією коронавірусу та війною в Україні, стрімко і радикально перевірили нашу впевненість в успішності та незмінності європейської інтеграції, у нашій здатності слухати один одного, визнавати й долати численні важливі економічні, культурні та історичні проблеми, відмінності. За дуже короткий час нам показали наскільки крихкі стабільність і мир, наскільки вразлива демократія, і наскільки важливо у ХХІ ст. захищати та утверджувати такі цінності, як відкритість, людяність, співчуття та співпричетність» https://tinyurl.com/3nh4f78n.

Мала за честь виступити з доповіддю «Педагогічний дискурс про реформування загальної середньої освіти в радянській Україні крізь призму захисту дітей у 1920-х роках: боротьба проти уніфікації» (Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського). На цій же сесії заслухали виступ істориків освіти зі Словаччини – Андрея Райського і Марека Візенґанґере (Трнавський університет, Словаччина) «Концепція «громадянської нормальності» учнів чехословацьких тоталітарних шкіл».

Цікавими були ключові доповіді відомих учених: Мішель Гофманн «Хто нормальний, а хто ні? Розподіл дітей на спеціальні виховні заходи на рубежі 20 ст. в Швейцарії» (Цюрихський університет, Швейцарія); Симонетта Поленгі «Покращення здоровя дітей. Гігієна, медицина і педагогіка в італійській школі-медичній службі» (19501980) (Міланський університет Каттоліки, Італія).

У Головному залі музею переглянули виставку «Навчаємось разом, але по-іншому навчання дітей з обмеженими можливостями у ХХ столітті».

Захід відбувся на високому науковому та організаційному рівнях. Зарубіжні колеги висловили щиру підтримку українському народові у боротьбі проти російських окупантів за демократичні європейські цінності. Було багато запитань щодо історії освіти України, яка поступово стає частиною глобального наративу. Дякую чеським колегам за можливість взяти участь в актуальній і змістовній міжнародній конференції, присвяченій захисту дитини, за всебічну підтримку і увагу. На знак подяки подарувала Національному педагогічному музею та бібліотеці Я. А. Коменського створену колективом учених Національної академії педагогічних наук України Національну доповідь про стан і перспективи розвитку освіти (В. Г. Кремень, ред.), присвячену 30-річчю незалежності України, німецькою мовою. А також низку історико-джерелознавчих видань Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського. Залишилися незабутні враження від конференції, спілкування, вражаючого і неповторного Національного педагогічного музею та бібліотеки Я. А. Коменського. Все буде Україна!

Довідково:

Національний педагогічний музей та бібліотека Я. А. Коменського у своїй структурі має такі підрозділи: кафедра історії та педагогіки (відділи історії освіти, науково-освітньої роботи про П. Піттра, реставрації) та відділ – Педагогічна бібліотека імені Я. А. Коменського (відділи обслуговування читачів, комплектування та обробки фондів, бібліографії), Центр шкільних бібліотек.

Національний педагогічний музей Я. А. Коменського є одним із найстаріших музеїв Чехії (заснований у 1892 році) https://www.npmk.cz/muzeum/pro-navstevniky. Це єдиний національний науково-дослідний центр, який комплексно вивчає історію чеської освіти, педагогіки, навчання та виховання, життя, діяльність і спадщину Я. А. Коменського. Музей також представляє сучасну освіту в історичному контексті та сприяє популяризації чеської освіти в країні і за кордоном. У закладі діє інтерактивна експозиція «Спадщина Я. А. Коменського. Традиції та виклики чеської освіти в Європі» (Постійна виставка).

Із 2011 р. частиною Національного педагогічного музею і бібліотеки Я. А. Коменського є Педагогічна бібліотека Я. А. Коменського (засновано 1919 року) – загальнодоступна наукова бібліотека формує фонд вітчизняної та зарубіжної літератури, інформаційні джерела і ресурси з галузі освіти та суміжних соціальних наук. Фонд складає майже півмільйона томів – книги, періодика, фоно та електронні документи і карти. До фонду входять спеціальні колекції: підручники для початкової та середньої школи  ХІХ ст. ; навчальні програми та плани; підручники для педагогічних факультетів; педагогічні журнали з 1830-х років; коменіологічна література.

Лариса Березівська


Анонси та оголошення

21.06.2024

Шановні колеги!

Запрошуємо до публікації в електронному науковому фаховому журналі «Науково-педагогічні студії» (вип. 8/2024) Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського.  Детальніше…

20.06.2024

Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського оголошує конкурс на заміщення вакантних посад. Детальніше...

Всі матеріали

Наша анкета

Шановні користувачі!

ДНПБ України
імені В. О. Сухомлинського НАПН України прагне створити сучасний науково-освітній та культурний простір, що сприятиме якісному забезпеченню Ваших інформаційних потреб.

Просимо взяти участь в анонімному анкетуванні! 

Ваші відповіді допоможуть нам покращити бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів і слугуватимуть удосконаленню науково-інформаційного забезпечення сфери освіти, педагогіки, психології.

Вебінар

No meeting rooms are currently available to join.

Заходи

Всі матеріали

Виставки

Всі матеріали

Наші видання

Всі матеріали