НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНА НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНА БІБЛІОТЕКА УКРАЇНИ
ІМЕНІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО

Бібліотека це дзеркало і джерело духовної культури

Image
04060, Київ, М.Берлинського, 9 380 (44) 467-22-14 dnpb@i.ua Мапа проїзду

Дитина в часи біди і надії. Подолання лиха війни, епідемій, соціальних, психологічних і фізичних вад у дітей та молоді: міжнародна конференція

20.06.2023

19–20 червня 2023 р. взяла участь у Міжнародній конференції «A Child in Times of Need and in Hope. Overcoming the Distress of War, Epidemics, and Social, Psychological, and Physical Handicaps in Children and Youths» («Дитина в часи біди і надії. Подолання лиха війни, епідемій, соціальних, психологічних і фізичних вад у дітей та молоді») https://www.npmk.cz/konference, яку організували Національний педагогічний музеї та бібліотека Я. А. Коменського, факультет мистецтв Карлового університету в Празі, Інститут історії Чеської академії наук (Центр історії освіти), Технічний університет Ліберця, Цюріхський і Дрезденський університети. У заході взяли участь більш як 60 дослідників із понад 10 країн (Австрія, Бельгія, Боснія і Герцеговина, Італія, Македонія, Німеччина, Польща, Сербія, Словаччина, Словенія, Україна, Угорщина, Чехія, Швейцарія, США та ін.) https://tinyurl.com/ytwrtssm. Захід відбувся на базі унікальної установи – Національного педагогічного музею та бібліотеки Я. А. Коменського (м. Прага, Чехія).

Із вітальним словом до учасників звернулися: заступниця Міністра освіти, науки, молоді та спорту Чеської Республіки професорка Радка Вільдова, директорка Національного педагогічного музею та бібліотеки Я. А. Коменського професорка Маркета Панкова, керівник кафедри педагогіки і психології, професор Технічного університету Ліберця професор Томаш Каспер та ін.

Науковці з різних країн обрали для дискурсу таку тему ‒ дитина в скруті та в надії. Із звернення оргкомітету до учасників: «Лихо, бідність, криза (не лише нинішня енергетична), війни, епідемії, але й допомога, солідарність, надія і підтримка – ці поняття були домінантними в культурному, історичному, педагогічному, власне у ширшому соціально-політичному обговоренні протягом двох останніх років. Кризи, спричинені пандемією коронавірусу та війною в Україні, стрімко і радикально перевірили нашу впевненість в успішності та незмінності європейської інтеграції, у нашій здатності слухати один одного, визнавати й долати численні важливі економічні, культурні та історичні проблеми, відмінності. За дуже короткий час нам показали наскільки крихкі стабільність і мир, наскільки вразлива демократія, і наскільки важливо у ХХІ ст. захищати та утверджувати такі цінності, як відкритість, людяність, співчуття та співпричетність» https://tinyurl.com/3nh4f78n.

Мала за честь виступити з доповіддю «Педагогічний дискурс про реформування загальної середньої освіти в радянській Україні крізь призму захисту дітей у 1920-х роках: боротьба проти уніфікації» (Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського). На цій же сесії заслухали виступ істориків освіти зі Словаччини – Андрея Райського і Марека Візенґанґере (Трнавський університет, Словаччина) «Концепція «громадянської нормальності» учнів чехословацьких тоталітарних шкіл».

Цікавими були ключові доповіді відомих учених: Мішель Гофманн «Хто нормальний, а хто ні? Розподіл дітей на спеціальні виховні заходи на рубежі 20 ст. в Швейцарії» (Цюрихський університет, Швейцарія); Симонетта Поленгі «Покращення здоровя дітей. Гігієна, медицина і педагогіка в італійській школі-медичній службі» (19501980) (Міланський університет Каттоліки, Італія).

У Головному залі музею переглянули виставку «Навчаємось разом, але по-іншому навчання дітей з обмеженими можливостями у ХХ столітті».

Захід відбувся на високому науковому та організаційному рівнях. Зарубіжні колеги висловили щиру підтримку українському народові у боротьбі проти російських окупантів за демократичні європейські цінності. Було багато запитань щодо історії освіти України, яка поступово стає частиною глобального наративу. Дякую чеським колегам за можливість взяти участь в актуальній і змістовній міжнародній конференції, присвяченій захисту дитини, за всебічну підтримку і увагу. На знак подяки подарувала Національному педагогічному музею та бібліотеці Я. А. Коменського створену колективом учених Національної академії педагогічних наук України Національну доповідь про стан і перспективи розвитку освіти (В. Г. Кремень, ред.), присвячену 30-річчю незалежності України, німецькою мовою. А також низку історико-джерелознавчих видань Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського. Залишилися незабутні враження від конференції, спілкування, вражаючого і неповторного Національного педагогічного музею та бібліотеки Я. А. Коменського. Все буде Україна!

Довідково:

Національний педагогічний музей та бібліотека Я. А. Коменського у своїй структурі має такі підрозділи: кафедра історії та педагогіки (відділи історії освіти, науково-освітньої роботи про П. Піттра, реставрації) та відділ – Педагогічна бібліотека імені Я. А. Коменського (відділи обслуговування читачів, комплектування та обробки фондів, бібліографії), Центр шкільних бібліотек.

Національний педагогічний музей Я. А. Коменського є одним із найстаріших музеїв Чехії (заснований у 1892 році) https://www.npmk.cz/muzeum/pro-navstevniky. Це єдиний національний науково-дослідний центр, який комплексно вивчає історію чеської освіти, педагогіки, навчання та виховання, життя, діяльність і спадщину Я. А. Коменського. Музей також представляє сучасну освіту в історичному контексті та сприяє популяризації чеської освіти в країні і за кордоном. У закладі діє інтерактивна експозиція «Спадщина Я. А. Коменського. Традиції та виклики чеської освіти в Європі» (Постійна виставка).

Із 2011 р. частиною Національного педагогічного музею і бібліотеки Я. А. Коменського є Педагогічна бібліотека Я. А. Коменського (засновано 1919 року) – загальнодоступна наукова бібліотека формує фонд вітчизняної та зарубіжної літератури, інформаційні джерела і ресурси з галузі освіти та суміжних соціальних наук. Фонд складає майже півмільйона томів – книги, періодика, фоно та електронні документи і карти. До фонду входять спеціальні колекції: підручники для початкової та середньої школи  ХІХ ст. ; навчальні програми та плани; підручники для педагогічних факультетів; педагогічні журнали з 1830-х років; коменіологічна література.

Лариса Березівська


Анонси та оголошення

08.05.2024

Щиро вітаємо

КОВАЛЕНКО ІННУ ЕДУАРДІВНУ

з Днем народження!

Бажаємо здоров’я, весни в душі, яскравого сонця,  щастя, творчого натхнення, незмінно-позитивнвого настрою, затишку й тепла в колі Вашої родинисеред друзів і колег!

Директор та колектив ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського НАПН України Л. Д. Березівська

20.02.2024

Конкурс на заміщення вакантних наукових посад Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського НАПН України Наказ від 19 лютого 2024 р.  № 11.     Детальніше...

Всі матеріали

Наша анкета

Шановні користувачі!

ДНПБ України
імені В. О. Сухомлинського НАПН України прагне створити сучасний науково-освітній та культурний простір, що сприятиме якісному забезпеченню Ваших інформаційних потреб.

Просимо взяти участь в анонімному анкетуванні! 

Ваші відповіді допоможуть нам покращити бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів і слугуватимуть удосконаленню науково-інформаційного забезпечення сфери освіти, педагогіки, психології.

Вебінар

No meeting rooms are currently available to join.

Заходи

Всі матеріали

Виставки

Всі матеріали

Наші видання

Всі матеріали