НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНА НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНА БІБЛІОТЕКА УКРАЇНИ
ІМЕНІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО

Бібліотека це дзеркало і джерело духовної культури

Image
04060, Київ, М.Берлинського, 9 380 (44) 467-22-14 dnpb@i.ua Мапа проїзду
A A A

Збірки творів В. О. Сухомлинського: літературно-педагогічний дискурс

27 травня 2020 р. відбулося засідання круглого столу «Збірки творів В. О. Сухомлинського: літературно-педагогічний дискурс», організоване сектором сухомлиністики відділу педагогічного джерелознавства та біографістики Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського НАПН України (далі – ДНПБ) на онлайн-платформі Google Meet.

З вітальним словом до учасників звернулася доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, директор ДНПБ Л. Д. Березівська, наголосивши на напрямах роботи круглого столу та відзначивши серед них найактуальніші:

  • збірки як вид книжкової продукції: принципи побудови, різновиди слововживання;
  • тематика та упорядкування збірок педагогічних творів Василя Сухомлинського;
  • збірки художніх творів педагога: підходи упорядників до складання;
  • представлення творчої спадщини Василя Сухомлинського у хрестоматіях та антологіях;
  • тематичні збірки/збірники – провідний  шлях актуалізації творчого доробку педагога тощо.

Із доповідями виступили: доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, головний науковий співробітник сектору сухомлиністики відділу педагогічного джерелознавства та біографістики ДНПБ О. В. Сухомлинська («Збірки як форма репрезентації творчої спадщини Василя Сухомлинського»); доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, головний науковий співробітник відділу педагогічного джерелознавства та біографістики ДНПБ Л. Д. Березівська («Хрестоматії як провідний шлях актуалізації творчого доробку видатних українських педагогів (К.Д. Ушинський, С.Ф. Русова, Я.Ф. Чепіга, В.О. Сухомлинський та ін.»)); кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник відділу педагогічного джерелознавства та біографістики ДНПБ, директор Педагогічного музею України О. П. Міхно («Олександр Дзеверін – голова редколегії видання “В. Сухомлинський. Вибрані твори: в 5 т. Київ, 1976-1977”»); доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент Міжнародної Слов’янської Академії освіти імені Яна-Амоса Коменського, головний науковий співробітник відділу профільного навчання Інституту педагогіки НАПН України М. І. Піддячий («В. О. Сухомлинський: Розумова праця і зв’язок школи з життям. “Розум і руки”»); директор Педагогічно-меморіального музею В. О. Сухомлинського України С. А. Різник Збірки творів В. О. Сухомлинського для сучасного вчителя – “у ногу з часом і на крок попереду” (з досвіду роботи Педагогічно-меморіального музею В.О. Сухомлинського)»); кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України О. Д. Рейпольська Проєктуємо розвивальне середовище на засадах педагогічної спадщини В. Сухомлинського»); науковий співробітник сектору сухомлиністики відділу педагогічного джерелознавства та біографістики ДНПБ Л. В. Сухомлинська Про першу збірку художніх мініатюр Василя Сухомлинського “Блакитні журавлі”»); зберігач фондів Педагогічно-меморіального музею В. О. Сухомлинського А. М. Зажирило Казки В.О. Сухомлинського – не тільки крок дітей у майбутнє, а й усвідомлення невичерпності спадщини педагога (за матеріалами з фондів Педагогічно-меморіального музею В.О. Сухомлинського)»).

У заході взяли участь науково-педагогічні працівники Рівненського державного гуманітарного університету (доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії і методики виховання О. Б. Петренко), Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (доктор педагогічних наук, професор кафедри природничо-математичної освіти Г. П. Пустовіт; ст. викладач кафедри педагогіки, психології та корекційної освіти В. М. Вронська), Херсонського державного університету (доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки, психології й освітнього менеджменту ім. проф. Є. Петухова В. Л. Федяєва), Хмельницького національного університету (кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри слов’янської філології Н. В. Подлевська), науковці Інституту проблем виховання НАПН України (кандидат педагогічних наук, провідний науковий співробітник лабораторії позашкільної освіти А. В. Корнієнко; кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувач лабораторії позашкільної освіти В. В. Мачуський; кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник лабораторії виховання готовності до ринку праці О. Л. Морін), співробітники відділу педагогічного джерелознавства та біографістики ДНПБ (кандидати історичних наук, старші наукові співробітники Л. І. Страйгородська, С. В. Тарнавська; кандидат філологічних наук, старший науковий співробітник С. М. Хопта; наукові співробітники Є. Ф. Демида, Т. М. Деревянко, А. П. Дурдас; молодший науковий співробітник Н. В. Чала), педагоги ЗДО «Ялинка» імені В.О. Сухомлинського на чолі з директором Т. П. Тоцькою та Броварської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 ім. В.О. Сухомлинського на чолі з директором В. М. Кащеєвим, фахівці Педагогічного музею України на чолі з директором О. П. Міхном, Педагогічно-меморіального музею В. О. Сухомлинського на чолі з директором А. С. Різник та ін.

Під час роботи круглого столу учасники поділилися рефлексіями про збірки Василя Сухомлинського та про їх роль у педагогічній діяльності й науковій роботі. У ході виступів було підкреслено, що збірки педагога активно застосовують як навчальну і довідкову літературу (хрестоматії, антології, вибрані твори, тематичні збірки тощо).

У результаті творчого діалогу дійшли думки, що історичний контекст та постать укладача збірки, його погляди мають надзвичайний вплив на акцентуацію контенту та добір матеріалу. З огляду на це, ймовірно, деякі збірки творів В. О. Сухомлинського потребують переосмислення і перевидання.

Окрім цього науковці відзначили, що творчість автора представлена в  інформаційному просторі десятьма тематичними збірками, присвяченими різним напрямам його педагогічної  діяльності та трьома збірками загального характеру. Що свідчить про популярність і затребуваність ідей педагога.

Особливу увагу учасники заходу приділили художній спадщині Василя Сухомлинського, зокрема збіркам його оповідань та казок, наголосивши на їх активному застосуванні у навчальному процесі закладів загальної середньої та вищої освіти, а також у діяльності Педагогічно-меморіального музею В. О. Сухомлинського.

Матеріал підготувала
науковий співробітник сектору сухомлиністики
відділу педагогічного джерелознавства та
біографістики ДНПБ
Л. В. Сухомлинська


Анонси та оголошення

20.02.2024

Конкурс на заміщення вакантних наукових посад Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського НАПН України Наказ від 19 лютого 2024 р.  № 11.     Детальніше...

03.03.2022

Всі матеріали

Наша анкета

Шановні користувачі!

ДНПБ України
імені В. О. Сухомлинського НАПН України прагне створити сучасний науково-освітній та культурний простір, що сприятиме якісному забезпеченню Ваших інформаційних потреб.

Просимо взяти участь в анонімному анкетуванні! 

Ваші відповіді допоможуть нам покращити бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів і слугуватимуть удосконаленню науково-інформаційного забезпечення сфери освіти, педагогіки, психології.

Вебінар

No meeting rooms are currently available to join.

Заходи

Всі матеріали

Виставки

Всі матеріали

Наші видання

Всі матеріали