Гурліт Людвіг
ЛЮДВІГ ҐУРЛІТ
(1855–1931)
Німецький педагог-реформатор, представник теорії вільного виховання. Викладав у гімназіях Гамбурга та Берліна. На початку XX ст. виступив із різкою критикою змісту і методів навчання в німецькій школі, головні недоліки якої вбачав у відході в історію, а також у догматизмі, формалізмі, схематизмі й авторитаризмі. Основним завданням виховання вважав розвиток індивідуальності і творчості дитини. У педагогічному процесі значне місце відводив вільним іграм дітей, заняттям ручною працею як засобові виховання, а також естетичному вихованню. Вимагав старанного відбору навчального матеріалу, виключення з навчальних програм усього другорядного, одночасно заперечував необхідність систематичних навчальних занять у народній школі. Вважав, що виховання не повинно передбачати практичної мети, а спрямовувати активність і силу учнів.
Матеріал підготовлено
Демидою Є. Ф.,
науковим співробітником
відділу педагогічного джерелознавства та біографістики
ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського
Світлина:
https://de.wikipedia.org/wiki/Ludwig_Gurlitt
© Державна науково-педагогічна бібліотека України
імені В. О. Сухомлинського, 2020
Анонси та оголошення
12.03.2025
Шановні колеги!
Запрошуємо до участі у Всеукраїнському науково-практичному семінарі «Інформаційний освітньо-психологічний супровід національно-патріотичного виховання у воєнний і повоєнний періоди України», який відбудеться 27 березня 2025 року.
Деталі в інформаційному листі.
10.03.2025