НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНА НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНА БІБЛІОТЕКА УКРАЇНИ
ІМЕНІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО

Бібліотека це дзеркало і джерело духовної культури

Image
04060, Київ, М.Берлинського, 9 380 (44) 467-22-14 dnpb@i.ua Мапа проїзду
A A A

Публікації про життя та діяльність Г. Кершенштейнера

  1. Абашкіна, Н. В. Принципи розвитку професійної освіти в Німеччині : [монографія] / Н. В. Абашкіна ; АПН України, Ін-т педагогіки і психології проф. освіти. – Київ : Вища шк., 1998. – 207 с. – Із змісту: Розд. 1 : Становлення провідних принципів професійної освіти в Німеччині (кінець ХІХ – перша половина ХХ ст.). – С. 6–52.
  2. АбашкінаН.В. Професійна підготовка вихованців у навчальних закладах А. Макаренка і Г. Кершенштейнера / Н. В. Абашкіна // Педагогіка і психологія. – 1998. – №  – С. 194–197.
  3. Ананін, С. А. Історія педагогічних течій. Новітні педагогічні течії / Ананін С. А. ; Всеукр. заоч. ін-т нар. освіти. – Харків : Харполіграф : 3-тя друк. ім. Фрунзе, [1929]. – 151, [1] с. – Із змісту: Лекція 3 : Теорія трудової школи: Нойєндорф, Кершенштайнер, Дьюї і Лай. – С. 53–77 ; Лекція 4, § 3 : Теорія громадського виховання. – С. 101–105.
  4. Блохин, Д. Георг Кершенштайнер і Україна: ідеї єдиної національної та трудової школи [Електронний ресурс] / Дарина Блохин // Філософія освіти і педагогіка. – Текст. дані. – 2023. – № 53. – С.132–154. – Бібліогр.: 25 назв. – Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/1tuglgkdKz-qJ-rdfn_hN1RdgOgXW3YE6/view (дата звернення: 29.05.2024). – Назва з екрана.
  5. Васькович, Г. Кершенштайнер і українська педагогіка [Рукопис] = Kerschenschteiner und die ukrainische Pädagogik : темат. частина габілітац. пр. на тему: «Вплив Кершенштайнера на українську педагогічну думку та його значення для української педагогічної проблематики» / Григорій Васькович ; Укр. Вільний Ун-т. – Мюнхен, 1970. – 172 с. – (Серія: Скрипти ; ч. 36). – Текст доступний в інтернеті: http://diasporiana.org.ua/miscellaneous/9533-vaskovich-g-kershenshtayner-i-ukrayinska-pedagogika/ (дата звернення: 11.06.2024).
  6. Васькович,Г. Шкільництво в Україні (1905–1920 рр.) / Григорій Васькович ; з супровід. словом Анатолія Алексюка ; Укр. Вільний Ун‑т. – Київ ; Тернопіль : Мандрівець, 1996. – 359 с. – (Серія: Габілітації ; ч. 2). – Із змісту: Дослідження можливостей впливу Кершенштайнера на українську педагогічну думку. – С. 124–203.
  7. Волкова, Н. П. Педагогіка : навч. посіб. [для студентів вищ. навч. закл.] / Н. П. Волкова. – 4-те вид., стер. – Київ : Академвидав, 2012. – 615 с. – (Альма‑матер). – Із змісту: Теорії «громадського виховання» і «трудової школи». – С. 595–597.
  8. Гончар, Л. Розвиток дуальної освіти Німеччини в історичному контексті / Лариса Гончар // Проф. педагогіка. – 2021. – № 1. – С. 32–40. – Бібліогр. в кінці ст. – Текст англ. – DOI: https://doi.org/10.32835/2707-3092.2021.22.32-40.
  9. Гончаренко, С. Кершенштайнер (Kerschensteiner) Георг / Семен Гончаренко // Український педагогічний енциклопедичний словник / Семен Гончаренко. – Вид. 2-ге, допов. й випр. – Рівне, 2011. – С. 215.
  10. ГоталовГотліб, А. Г. Нові школи в Німеччині : (з особистих спостережень) / А. Г. Готалов-Готліб. – Одеса : Держвидав України, 1927.– 172 с. – Про Георга Кершенштейнера: с. 5, 23, 25.
  11. Даденков, М. Ф. Історія педагогіки : підруч. для пед. вишів / М. Ф. Даденков. – Київ ; Харків : Рад. школа, 1947. – 327, [1] с. – Про Георга Кершенштейнера: с. 149–150, 154, 270.
  12. Дерев’янко,О. С. Концепція впровадження дуальної системи навчання в Україні [Електронний ресурс] / Дерев’янко О. С., Солтик В. О., Колесник М. Ю. // Monografia pokonferencyjna. Science, Research, Development #12. Pedagogy #2, Belgrade (Serbia), 29.12.2018 – 30.12.2018. – Текст. дані. – Warszawa, 2018. – С. 55–59. – Бібліогр.: 6 назв. – Режим доступу: http://xn--e1aajfpcds8ay4h.com.ua/files/84_32.pdf (дата звернення: 06.2024). – Назва з екрана.
  13. Журавльова, С. Соціоорієнтована модель виховання особистості Георга Кершенштейнера в освітніх реформах Німеччини (початок XXст.) / Сніжана Журавльова // Рідна шк. – – № 3. – С. 77–80. – Бібліогр.: 8 назв.
  14. Зайченко, І. В. Історія педагогіки : у 2 кн. Кн. 1. Історія зарубіжної педагогіки : навч. посіб. [для студентів вищ. навч. закл.] / І. В. Зайченко ; М-во освіти і науки України. – Київ : Слово, 2010. – 621 с. – Із змісту: Теорія «трудової школи» і «громадянського виховання». – С. 505–507.
  15. Зеленов, Є. А. Г. Кершенштейнер про громадянське виховання учнівської молоді / Є. А. Зеленов // Духовність особистості: методологія, теорія і практика : зб. наук. пр. / Східноукр. нац. ун-т ім. Володимира Даля. – Луганськ, 2012. – Вип. 2. – С. 50–57. – Бібліогр.: 2 назви. – Текст статті доступний в інтернеті: http://nbuv.gov.ua/UJRN/domtp_2012_2_9 (дата звернення: 11.06.2024).
  16. Історія педагогіки : навч. посіб. для пед. ін-тів / [за ред. М.С. Гриценка]. – Київ : Вища шк., 1973. – 447 с. – Із змісту: Теорія «громадянського виховання» і «трудової» школи. – С. 99–101.
  17. Історія педагогіки : навч. посіб. [для студентів закл. вищ. пед. освіти] : у 2 ч. Ч. 1. Історія зарубіжної педагогіки і шкільництва / Уман. держ. пед. ун-т ім. Павла Тичини ; уклад.: Ткачук М. М., Ткачук Л. В. – Вид. 2-ге, допов. та перероб. – Умань : Сочінський М. М., 2020. – 280 с. – Про педагогіку Г. Кершенштейнера: с. 151, 154–155, 219–220.
  18. Караманов, О. В. Розвиток реформаторських ідей освіти і виховання у Cхідній Галичині в першій третині ХХ ст. : автореф. дис. … канд. пед. наук : [спец.] 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Караманов Олексій Владиславович ; Прикарпат. нац. ун-т ім. Василя Стефаника. – Івано-Франківськ, 2004. – 20 с.
  19. Георг Кершенштейнер [Електронний ресурс] : [біогр. інформація] // Вікіпедія : вільна енциклопедія. – Текст. дані. – Остан. ред. 4 берез. 2024 р.– Режим доступу: https://de.wikipedia.org/wiki/Georg_Kerschensteiner (дата звернення: 11.06.2024). – Назва з екрана. – Текст нім.
  20. Кершенштейнер (Кершенштайнер; Kerschensteiner) Георг // Українська радянська енциклопедія : [у 12 т.]. – Вид. 2-ге. – Київ, 1980. – Т. 5. – С. 106.
  21. Клим,М. І. Особливості змісту сімейного виховання у педагогічній спадщині Г. Кершенштайнера / М. І. Клим // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Тараса Шевченка. Педагогічні науки : [зб. наук. пр.]. – Луганськ, 2011. – № 20 : За матеріалами V Міжнародної науково‑практичної конференції «Ціннісні пріоритети освіти: виклики ХХI століття», ч. 4. – С. 250–258. – Бібліогр.: 11 назв.
  22. Клим, М. І. Сімейне виховання в педагогічній думці Німеччини (1895–1933 рр.) : автореф. дис. … канд. пед. наук : [спец.] 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Клим Мар’яна Ігорівна ; Дрогоб. держ. пед. ун‑т ім. Івана Франка. – Дрогобич, – 20 с.
  23. Ковальчук, Г. П. Г. Кершенштейнер про роль продуктивної праці у вихованні особистості школяра / Ковальчук Г. П. // Педагогічна освіта: теорія і практика : зб. наук. пр. / Кам’янець-Поділ. нац. ун-т ім.Івана Огієнка, Ін-т педагогіки НАПН України. – Кам’янець‑Подільський, 2011. – Вип. 9. – С. 52–57. – Бібліогр.: 5 назв. – Текст статті доступний в інтернеті: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znppo_2011_9_10 (дата звернення: 11.06.2024).
  24. Ковальчук,Г. П. Трудове виховання школярів у загальноосвітніх закладах України в першій третині ХХ століття : автореф. дис. … канд. пед. наук : [спец.] 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Ковальчук Геннадій Петрович ; Ін-т педагогіки АПН України. – Київ, – 20 с.
  25. Козак, Т. Б. Становлення та розвиток початкової професійної освіти в Німеччнині: історико‑педагогічний аналіз / Козак Т. Б. // Молодий вчений. – 2017. – № 4. – С. 372–377. – Бібліогр.: 10 назв. – Текст статті доступний в інтернеті: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2017/4/87.pdf (дата звернення: 11.06.2024).
  26. Константинов, М. О. Історія педагогіки : підруч. для педвузів / М. О. Константинов, Є. М. Мединський, М. Ф. Шабаєва ; АПН РРФСР. – Київ : Рад. школа, 1958. – 447 с. – Із змісту: Педагогіка «громадянського виховання» і трудової школи. – С. 132–134.
  27. Котляренко, М. Ручна праця в школі / М. Котляренко // Вільна укр. шк. – 1918/19 шк. р. – Р. 2, № 1. – С. 8–12. – Продовж. в наступ. номерах.
  28. КоцюбинськийО.Б. Організація навчально-виховного процесу на засадах реформаторської педагогіки у школах Німеччини першої третини ХХ століття : автореф. дис. … канд. пед. наук : [спец.] 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Коцюбинський Олег Богданович ; Дрогоб. держ. пед. ун-т ім. Івана Франка. – Дрогобич, – 20 с.
  29. Кочубей, Т. Реформаторський рух в педагогіці Німеччини кінця XIX – початку ХХ століття / Тетяна Кочубей, Ольга Штик // Історико-педагогічний альманах / НАПН України, Уман. держ. пед. ун-т ім. Павла Тичини, Всеукр. асоц. істориків педагогіки. – Умань, 2012. – Вип. 2. – С. 40–43. – Бібліогр.: 9 назв. – Текст статті доступний в інтернеті: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ipa_2012_2_9 (дата звернення: 11.06.2024).
  30. Кравець, В. Зарубіжна школа і педагогіка ХХ століття : навч. посіб. для студентів пед. навч. закл. / В. Кравець. – Тернопіль : [б. в.], 1996. – 289 с. – Із змісту: Теорія «трудової школи» і «громадянського виховання». – С. 50–60.
  31. Куркіна,С. В. Проблеми виховання особистості і колективу в реформаторській педагогіці (кінець XIX – перша третина ХХ століття) : автореф. дис. … канд. пед. наук : [спец.] 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Куркіна Сніжана Віталіївна ; Ін-т вищ. освіти АПН України. – Київ, – 20 с.
  32. Лаврусевич, Н. О. Вплив зарубіжної реформаторської педагогіки на розвиток вітчизняної педагогічної думки в 20-х роках ХХ століття / Лаврусевич Надія Олексіївна, Поліщук Світлана Вікторівна ; Кам’янець-Поділ. нац. ун-т ім.Івана Огієнка. – Кам’янець-Подільський : Рута, 2014. – 167 с. – Про Георга Кершенштейнера: с. 5, 25, 37, 69–70, 84, 101, 155.
  33. Лях, Г. Р. Становлення та розвиток ідеї трудової школи в історії педагогіки / Г. Р. Лях, М. В. Карелін // Пед. науки: теорія, історія, інновац. технології. – 2014. – № 1. – С. 77–86. – Бібліогр.: 12 назв. – Текст статті доступний в інтернеті: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/2301 (дата звернення: 11.06.2024).
  34. Мадзігон, В. М. Трудова школа / В. М. Мадзігон // Енциклопедія освіти / АПН України ; голов. ред. В. Г. Кремень. – Київ, 2008. – С. 915–917.
  35. Мазур, Л. О. Ідеї громадянського виховання Георга Кершенштейнера [Електронний ресурс] / Мазур Л. О. // Publishing house Education and Science s.r.o. : [архів матеріалів конф.]. – Текст. дані. – Прага, 2008. – Режим доступу: http://surl.li/ukjqv (дата звернення: 11.06.2024). – Назва з екрана.
  36. МазуренкоС.Г. Трудова спрямованість навчання в загальноосвітніх школах України (1920–1937 рр.) : автореф. дис. … канд. пед. наук : [спец.] 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Мазуренко Світлана Григорівна ; Ін-т педагогіки АПН України. – Київ, – 19 с.
  37. Малько, А. О. Розвиток теорії і практики соціальної педагогіки Г. Кершенштайнером / Малько А. О. // Педагогіка, психологія та мед.-біол. проблеми фіз. виховання і спорту. – 2002. – № 19. – С. 49–57. – Бібліогр.: 3 назви. – Текст статті доступний в інтернеті: https://www.sportpedagogy.org.ua/ html/Pedagogy/Pdf2002/PD-2002-19.pdf (дата звернення: 11.06.2024).
  38. Маринович, О. Педагогіка «громадського виховання» та «трудової школи» Г. Кершенштейнера / Ольга Маринович // Формування особистості в освітньо-виховному середовищі навчального закладу: проблеми і пошуки : зб. наук. пр. / Житом. держ. ун-т ім. Івана Франка ; [за заг. ред. Н.М. Мирончук]. – Житомир, 2014. – С. 237–240. – Бібліогр.: 9 назв. – Текст статті доступний в інтернеті: http://surl.li/ukjwu (дата звернення: 11.06.2024).
  39. Мединський, Є. М. Історія педагогіки. Ч. 1. Загальна історія педагогіки : пер. з рос. вид. : підруч. для вищих пед. навч. закл. / Є. М. Мединський. – Київ : Рад. школа, 1939. – 365, [1]с. – Про педагогіку Г. Кершенштейнера: с. 316–319.
  40. Москаленко, О. Вплив філантропізму на розвиток ідей гармонійного виховання в педагогіці кінця ХІХ – початку ХХ століття / Олена Москаленко // Наук. зап. Серія: Педагогічні науки : [зб. наук. пр.] / Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. Володимира Винниченка. – Кіровоград, 2011. – Вип. 101. – С. 188–196. – Бібліогр.: 6 назв. – Текст статті доступний в інтернеті: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nz_p_2011_101_29 (дата звернення: 11.06.2024).
  41. Музиченко,О. Ф. Сучасні педагогічні течії в Західній Європі і Америці / О. Ф. Музиченко. – Київ : Всеукр. коопер. вид. союз, 1919. – 106 с. – (Всеукраїнський Кооперативний Видавничий Союз ; № 32) (Педагогічно-психологічна бібліотека). – Про Георга Кершенштейнера: с. 90–91.
  42. Новгородський, Р. Г. Проблема соціалізації шкільної молоді в педагогічній спадщині Г.Кершенштейнера / Новгородський Р. Г. // Наук. зап. Психолого-педагогічні науки / Ніжин. держ. ун-т ім. Миколи Гоголя. – 2006. – № – С. 140–143. – Бібліогр.: 7 назв.
  43. Осьмук, Н. Г. Ідеї реформаторської педагогіки в дослідженнях українських освітніх діячів 20-х – початку 30-х рр. ХХ століття : автореф. дис. … канд. пед. наук : [спец.] 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Осьмук Наталія Григорівна ; Сум. держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка. – Суми, – 20 с.
  44. Перетятько, О. В. Ідеї реформаторської педагогіки в діяльності приватних початкових та середніх шкіл Харківської губернії (1890–1917 рр.) : автореф. дис. … канд. пед. наук : [спец.] 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Перетятько Олена Валеріївна ; Харків. держ. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Харків, – 17 с.
  45. Петренко, М. В. Теоретичні засади формування у старшокласників професійних ідеалів / М. В. Петренко // Теоретико‑методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді : зб. наук. пр. / НАПН України, Ін-т проблем виховання. – Кіровоград, 2014. – Вип. 18, кн. 2. – С. 135–142. – Бібліогр.: 11 назв. – Текст статті доступний в інтернеті: https://lib.iitta.gov.ua/9129/ (дата звернення: 12.06.2024).
  46. ПетроваТ.М. Гуманізація навчально‑виховного процесу у «реформаторській» педагогіці кінця XIX – початку ХХ століття : автореф. дис. … канд. пед. наук : [спец.] 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Петрова Тетяна Михайлівна ; Харків. держ. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Харків, – 17 с.
  47. Поліщук, С. В. Вплив зарубіжної реформаторської педагогіки на розвиток вітчизняної педагогічної думки в 20‑х роках ХХ століття : автореф. дис. … канд. пед. наук : [спец.] 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Поліщук Світлана Вікторівна ; Луган. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. – Луганськ, – 20 с.
  48. Проніков, О. К. Педагогіка «громадянського виховання» і «трудової школи» / О. К. Проніков // Історія педагогіки : курс лекцій / О. К. Проніков ; Черніг. нац. пед. ун-т ім. Т. Г. Шевченка. – Київ, 2015. – Розд. 1, тема 8, [гл.] 8.2.4. – С. 110–112.
  49. Радул, О. С. Проблема розвитку дитячої активності і творчості у вітчизняних освітніх документах першої третини ХХ століття / О. С. Радул // Нариси з історії педагогічної думки (перша третина ХХ століття) / [за ред. О. С. Радул]. – Кіровоград, 2015. – С. 7–37. – Про Георга Кершенштейнера: с. 9, 12, 34.
  50. Рацул, А. Б. Історія зарубіжної педагогіки : навч. посіб. для студентів вищ. навч. закл. / А. Б. Рацул, О. С. Радул, О. А. Рацул ; МОН України. – Кіровоград : [б. в.], 2008. – 350 с. – Із змісту: Теорія «громадського виховання» і «трудової школи». – С. 113–114.
  51. Родников, В. Огляд літератури по питаннях трудової школи / В. Родников // Вільна укр. шк. – 1918/19 шк. р. – Р. 2, № 8/9. – С. 183–185 (Бібліографія).
  52. Русова, С. Єдина діяльна (трудова) школа / Софія Русова // Вибрані педагогічні твори : у 2 кн. / Софія Русова ; [за ред. Є. І. Коваленко]. – Київ, 1997. – Кн. 2. – С. 105–133. – Друк. за вид. 1923 р.
  53. Русова, С. Ідейні підвалини школи / С. Русова // Світло. – 1913. – Кн. 8. – С. 33–38.
    Те саме // Маловідомі першоджерела української педагогіки (друга половина XIX – XX ст.) : хрестоматія / [упоряд.: Л. Д. Березівська та ін. ; наук. ред. О. В. Сухомлинська]. – Київ, 2003. – С. 150–153.
  1. Русова, С. Сучасні течії в новій педагогіці / Софія Русова // Вибрані педагогічні твори : у 4 кн. / Софія Русова ; [за заг. ред. Є. І. Коваленко]. – Чернігів, 2009. – Кн. 4. – С. 5–77. – Друк. за вид.: Шлях виховання й навчання. 1932. Кн. 1/4.
  2. Софія Русова: з маловідомого і невідомого : [хрестомат. трилогія]. Ч. 1 : «Несторка української педагогічної літератури…» / Прикарпат. нац. ун-т ім. Василя Стефаника ; [упоряд.: О. Джус, З. Нагачевська]. – Івано-Франківськ : Гостинець, 2006. – 455 с. – Про Георга Кершенштейнера: с. 20, 232, 293, 294, 299, 365, 366, 370, 394–396, 400, 412, 422. – Текст доступний в інтернеті: https://chtyvo.org.ua/authors/Rusova_Sofiia/Sofiia_Rusova_z_malovidomoho_i_nevidomoho_Ch_1_Nestorka_ukrainskoi_pedahohichnoi_literatury/ (дата звернення: 30.05.2024).
  3. Сало, В. Ідея політехнічної освіти у педагогічній спадщині Г. Кершенштейнера [Електронний ресурс] / Вікторія Сало // Дидаскал / Полтав. нац. пед. ун-т ім. В. Г. Короленка. – Текст. дані. – Полтава, – № 14. – С. 181–184. – Бібліогр.: 5 назв. – Режим доступу: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/7064 (дата звернення: 12.06.2024). – Назва з екрана.
  4. Скільський, Д. Історія зарубіжної педагогіки : посібник / Дмитро Скільський. – Київ : Смолоскип, 2011. – 374 с. – (Серія «Пролегомени»). – Про Георга Кершенштейнера: с. 291–294, 316, 318.
  5. Сорока, В. Відчувати, думати, діяти як громадянин : [про Г. Кершенштейнера та його теорію громадянського виховання] / Валентина Сорока // Освіта України. – 2019. – 18 лют. (№ 7). – С. 14–15.
  6. Субтельна, Г. Ґ. Кершентштайнер: проблеми становлення професійної освіти та ідеї державно-громадянського виховання / Галина Субтельна // Педагогіка і психологія проф. освіти. – 2001. – № 4. – С. 204–214. – Бібліогр.: 4 назви.
  7. Токарєва, Т. Виховання громадянина в педагогічній спадщині Георга Кершенштейнера / Тетяна Токарєва // Наук. зап. Серія: Педагогічні науки : [зб. наук. пр.] / Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. Володимира Винниченка. – Кіровоград, 2003. – Вип. 49, ч. 2. – С. 126–130. – Бібліогр.: 5 назв.
  8. Токарєва, Т. Проблема естетичного виховання молоді в педагогічній спадщині Г.Кершенштейнера та В. О. Сухомлинського / Тетяна Токарєва // Наук. зап. Серія: Педагогічні науки : [зб. наук. пр.] / Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. Володимира Винниченка. – Кіровоград, 2003. – Вип. 52, ч. 1. – С. 237–241. – Бібліогр.: 9 назв.
  9. ТокарєваТ. Проблеми освіти в реформаторській педагогіці Німеччини на початку ХХ століття / Тетяна Токарєва // Наук. зап. Серія: Педагогічні науки : [зб. наук. пр.] / Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. Володимира Винниченка. – Кіровоград, 2004. – Вип. 58. – С. 268–274. – Бібліогр.: 4 назви. – Текст статті доступний в інтернеті: https://cusu.edu.ua/download/nauk_zapiski/2004_vipusk_58_zamovlennya_3758.pdf (дата звернення: 12.06.2024).
  10. Токарєва, Т. Реформаторська діяльність Георга Кершенштейнера в кінці ХІХ – на початку ХХ століття / Тетяна Токарєва // Наук. зап. Серія: Педагогічні науки : [зб. наук. пр.] / Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. Володимира Винниченка. – Кіровоград, 2001. – Вип. 38. – С. 151–160. – Бібліогр.: 9 назв. – Текст статті доступний в інтернеті: https://cusu.edu.ua/download/nauk_zapiski/2001_vipusk_38_zamovlennya_2513.pdf (дата звернення: 12.06.2024).
  11. Токарєва,Т. Реформаторська педагогіка та можливості її використання в сучасних умовах / Тетяна Токарєва // Наук. зап. Серія: Педагогічні науки : [зб. наук. пр.] / Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. Володимира Винниченка. – Кіровоград, 2002. – Вип. 41. – С. 152–155. – Бібліогр.: 11 назв. – Текст статті доступний в інтернеті: https://cusu.edu.ua/download/nauk_zapiski/2002_vipusk_41_zamovlennya_2591.pdf (дата звернення: 12.06.2024).
  12. Токарєва, Т. Роль педагогічної спадщини Георга Кершенштейнера у розвитку української педагогічної думки / Тетяна Токарєва // Роль освіти для економічного, соціального та культурного розвитку : зб. наук. пр. / Кіровогр. держ. пед. ун‑т ім. Володимира Винниченка. – Кіровоград, 2003. – С. 129–133. – Бібліогр.: 6 назв.
  13. Токарєва, Т. С. Педагогічна діяльність та педагогічна спадщина Георга Кершенштейнера (1854–1932) : автореф. дис. … канд. пед. наук : [спец.] 00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Токарєва Тетяна Станіславівна ; Криворіз. держ. пед. ун-т. – Кривий Ріг, 2002. – 20 с.
  14. Трудова школа // Українська радянська енциклопедія : [у 18 т.]. – Київ, [1963]. – Т. 14. – С. 569.
  15. Трудова школа // Українська радянська енциклопедія : [у 12 т.]. – Вид. 2-ге. – Київ, 1984. – Т. 11, кн. 1. – С. 369.
  16. Тягур, В. М. Використання ідей Г. Кершенштейнера в розвитку особистості учнів сучасної школи / Тягур В. М. // Актуальні проблеми психології : зб. наук. пр. Ін-ту психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. – Київ, 2015. – Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, вип. 13. – С. 304–314. – Бібліогр.: 12 назв. – Текст статті доступний в інтернеті: http://appsychology.org.ua/data/jrn/v11/i13/35.pdf (дата звернення: 12.06.2024).
  17. Цибулько, О. С. Єдність теорії і практики як чинник виховання морально-етичних цінностей у європейських педагогічних концепціях періоду становлення індустріального суспільства / О. С. Цибулько // Освітній дискурс : зб. наук. пр. / Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. – Київ, 2019. – Вип. 17. – С. 22– – Бібліогр.: 9 назв. – Текст статті доступний в інтернеті: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eddcsp_2019_17_4 (дата звернення: 15.06.2024).
  18. Чопик, Ю. Зарубіжна реформаторська педагогіка в оцінках українських науковців другої половини ХХ – початку ХХІ століття : [монографія] / Юрій Чопик, Інна Стражнікова ; МОН України, Прикарпат. нац. ун-т ім. Василя Стефаника. – Івано‑Франківськ : НАІР, 2017. – 263 с. – Про Георга Кершенштейнера: с. 42, 44, 46, 61, 70, 81–84, 86, 87, 89–91, 137, 159, 160, 166, 171, 174, 181, 187, 189.
  19. Чопик, Ю. С. Зарубіжна реформаторська педагогіка в оцінках українських науковців (друга половина ХХ – початок ХХІ століття) : автореф. дис. … канд. пед. наук : [спец.] 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» / Чопик Юрій Степанович ; Хмельн. гуманітар.-пед. акад. – Хмельницький, – 20 с.
  20. Шевченко, П. Проблеми трудового навчання і виховання в педагогічній спадщині Г. Кершенштейнера / Павло Шевченко // Рідна шк. – 2004. – № 6. – С.61–63. – Бібліогр.: 6 назв.
  21. Ярмаченко,М. Кершенштейнер Георг / М. Ярмаченко // Педагогічний словник / АПН України, Ін-т педагогіки ; за ред. Ярмаченка М. Д. – Київ, 2001. – С. 244.
  22. Ярмаченко, М. Д. Кершенштейнер (Кершенштайнер) Георг / М. Д. Ярмаченко // Енциклопедія освіти / АПН України ; голов. ред. В. Г. Кремень. – Київ, 2008. – С. 384.
  23. Behrend,F. Georg Kerschensteiner zum Gedächtnis / Felix Behrend // Deutsches Philologen-Blatt. – – Jg. 40, heft 4. – S. 37–38. – Текст нім. – Текст статті доступний в інтернеті: https://scripta.bbf.dipf.de/viewer/image/027061086_0041/55/LOG_0030/ (дата звернення: 12.06.2024).
  24. Deissinger, T. Kerschensteiner und die deutsche Berufsschule im Lichte der Berufserziehungsgeschichte des englischsprachigen Kulturraums / Thomas Deissinger // Berufliche Bildung zwischen politischem Reformdruck und pädagogischem Diskurs : Festschrift zum 60. Geburtstag von Manfred Eckert / : Bettina Siecke, Dietmar Heisler. – Paderborn, 2011. – S. 368–382. – Текст нім. – Текст доступний в інтернеті: https://d-nb.info/1097212661/34 (дата звернення: 12.06.2024).
  25. Dozler,W. Die Münchener Berufsschulen – Georg Kerschensteiners Monumentalwerk / W. Dozler // Die Arbeitsschule. – 1924. – Jg. 38, heft  – S. 231–235. – Текст нім. – Текст статті доступний в інтернеті: https://scripta.bbf.dipf.de/viewer/image/025275941_0038/244/#topDocAnchor (дата звернення: 12.06.2024).
  26. Fischer,A. Georg Kerschensteiner / Aloys Fischer // Die Arbeitsschule. – 1924. – Jg. 38, heft  – S. 209–215. – Текст нім. – Текст статті доступний в інтернеті: https://scripta.bbf.dipf.de/viewer/image/ 025275941_0038/222/#topDocAnchor (дата звернення: 12.06.2024).
  27. Fischer,A. Zum Gedächtnis Georg Kerschensteiners / Aloys Fischer // Die Arbeitsschule. – 1932. – Jg. 46, heft  – S. 45–50. – Текст нім. – Текст статті доступний в інтернеті: https://scripta.bbf.dipf.de/viewer/image/ 025275941_0050/57/LOG_0016/ (дата звернення: 12.06.2024).
  28. Georg Kerschensteiner : zu seinem 70. Geburtstage am 29. Juli 1924 / Froebe // Die Mittelschule. – 1924. – Jg. 38, heft 31.– S. 294–296. – Текст нім. – Текст статті доступний в інтернеті: https://scripta.bbf.dipf.de/viewer/image/982364040_0038/302/#topDocAnchor (дата звернення: 12.06.2024).
  29. GajdaJ. Pedagogika kultury w zarysie / Janusz Gajda ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP. – Kraków : Impuls, [2006]. – 318 s. – Z treści: Myśl pedagogiczna Georga Kerschensteinera i jego podstawowy aksjomat procesu kształcenia.– S. 34–38. – Текст пол.
  30. Giese, G. Schöpferische Erziehung : Georg Kerschensteiner zum 75. Geburtstag am 29. Juli 1929 / Gerhardt Giese // Die Mittelschule. – 1929. – 43, heft 26/27. – S. 404–405. – Текст нім. – Текст статті доступний в інтернеті: https://scripta.bbf.dipf.de/viewer/image/982364040_0043/413/ (дата звернення: 12.06.2024).
  31. Gonon, P. The Quest for Modern Vocational Education – Georg Kerschensteiner between Dewey, Weber and Simmel / Philipp Gonon. – Bern : Peter Lang, 2009. – 278 p. – Текст англ. – Фрагменти тексту доступні в інтернеті: https://books.google.com.ua/books?id=mbelMm8c6gQC&dq=Georg+Kerschensteiner&hl=ru&source=gbs_navlinks_s (дата звернення: 12.06.2024).
  32. Johannsen, H. Zum Begriff der “pädagogischen Arbeit” bei Georg Kerschensteiner / Hermann Johannsen // Die Arbeitsschule. – 1924. – Jg. 38, heft 5. – S. 215–219. – Текст нім. – Текст статті доступний в інтернеті: https://scripta.bbf.dipf.de/viewer/image/025275941_0038/228/#topDocAnchor (дата звернення: 12.06.2024).
  33. Kesseler,K. Georg Kerschensteiner als Pädagoge / Kurt Kesseler // Deutsches Philologen-Blatt. – – Jg. 32, heft 20. – S. 245–247. – Текст нім. – Текст статті доступний в інтернеті: https://scripta.bbf.dipf.de/viewer/image/027061086_0032/264/LOG_0177/ (дата звернення: 12.06.2024).
  34. Kesseler, K. Georg Kerschensteiner und das Problem der Bildung : zu seinem 75. Geburtstage am 29. Juli 1929 / Kurt Kesseler // Deutsches Philologen- – 1929. – Jg. 37, heft 30/31. – S. 441–443. – Текст нім. – Текст статті доступний в інтернеті: https://scripta.bbf.dipf.de/viewer/image/ 027061086_0037/462/LOG_0276/ (дата звернення: 12.06.2024).
  35. Krebs, M. Georg Kerschensteiner im internationalen pädagogischen Diskurs zu Beginn desJahrhunderts / Markus Krebs. – Bad Heilbrunn : Julius Klinkhardt, 2004. – 131 S. – Текст нім. – Фрагменти тексту доступні в інтернеті: https://books.google.com.ua/books?id=iY8QInmTzBEC&dq=Georg+Kerschensteiner&hl=ru&source=gbs_navlinks_s (дата звернення: 12.06.2024).
  36. Kuhlee, D. Founding German vocational education: Kerschensteiner, Spranger and Fischer as key figures in the classical German VET theory / Dina Kuhlee, Christian Steib, Christopher Winch // Journal of Philosophy of Education.– – Vol. 56, Iss. 3. – P. 383–398. – Текст англ. – DOI: https://doi.org/10.1111/1467-9752.12669.
  37. MüßlerF. Charakterbegriff und Charaktererziehung : ein neues Buch von Georg Kerschensteiner / F.Müßler // Die Lehrerin. – 1912. – Jg. 29, heft  – S. 65–67. – Текст нім. – Текст статті доступний в інтернеті: https://scripta.bbf.dipf.de/viewer/image/025290185_0029/71/LOG_0083/ (дата звернення: 13.06.2024).
  38. Reichwein,K. Dr. G. Kerschensteiners Beitrag zur Entwicklung der naturkundlichen Unterrichtsmethode / K. Reichwein // Evangelisches Schulblatt. – 1904. – Bd. 48, [heft 7/8] (Juli – Aug.). – S. 334–339. – Текст нім. – Текст статті доступний в інтернеті: http://surl.li/ulshg (дата звернення: 13.06.2024).
  39. Rosin,H. Georg Kerschensteiner im Reichstage / Hermann Rosin // Die Deutsche Schule. – 1932. – Jg. 36, heft  – S. 374–387. – Текст нім. – Текст статті доступний в інтернеті: https://scripta.bbf.dipf.de/viewer/image/978958829_0036/378/ (дата звернення: 13.06.2024).
  40. Röhrs, H. Georg Kerschenschteiner / Hermann Röhrs // Prospects : the quarterly review of comparative education / UNESCO, Intern. Bureau of Education. – Paris, 1993. – Vol. 23, no. 3/4. – P. 807–822. – Текст англ. – Текст статті доступний в інтернеті: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000103085 (дата звернення: 15.06.2024).
  41. Saupe,E. Georg Kerschensteiner / E. Saupe // Pädagogische Berichte. – – Jg. 2, heft 3. – S. 127–129. – Текст нім. – Текст статті доступний в інтернеті: http://surl.li/undob (дата звернення: 15.06.2024).
  42. Simons, D. Georg Kerschensteiner: His Thought and its Relevance Today / Diane Simons. – London : Routledge, 2016. – 158  – Текст англ. – Фрагменти тексту доступні в інтернеті: https://books.google.com.ua/books?id=jvuQDQAAQBAJ&dq=Georg+Kerschensteiner&hl=ru&source=gbs_navlinks_s (дата звернення: 15.06.2024).
  43. Sloane, P. F. E. Re-reading Kerschensteiner today: Doing VET in German vocational schools – A search for traces / Peter F. E. Sloane // Journal of Philosophy of Education. – – Vol. 56, Iss. 3. – P. 408–424. – Текст англ.– DOI: https://doi.org/10.1111/1467-9752.12674.
  44. Stiehler, G. Georg Kerschensteiners “Deutsche Schulerziehung in Krieg und Frieden” / Georg Stiehler // Die Arbeitsschule. – 1918. – Jg. 32, heft 1. – S. 24–29. – Текст нім. – Текст статті доступний в інтернеті: https://scripta.bbf.dipf.de/viewer/image/025275941_0032/32/#topDocAnchor (дата звернення: 12.06.2024).
  45. Stiehler,G. Kerschensteiners Grundlegende Gedanken über Krieg und Erziehung / Georg Stiehler // Die Arbeitsschule. – 1915. – Jg. 29, heft  – S. 311–317. – Текст нім. – Текст статті доступний в інтернеті: https://scripta.bbf.dipf.de/viewer/image/025275941_0029/339/ (дата звернення: 12.06.2024).
  46. Yelkenci, Ö. F. Citizenship and Citizenship Education in France and Germany From the Perspectives of Borne and Kerschensteiner / Ömer Faruk Yelkenci // International Journal of Field Education. – – Vol. 8, Iss. 3. – P. 1–24. – Текст англ. – Текст статті доступний в інтернеті: https://dergipark.org.tr/en/pub/ijofe/issue/73591/1094675 (дата звернення: 15.06.2024).
  47. Zilliken,F. Über Georg Kerschensteiner und den Begriff der Arbeitsschule : Ein historischer Abriss der Entwicklung des Schulwesens / Fabian Zilliken. – Norderstedt : GRIN Verlag, 2010. – 32 S. – Текст нім. – Фрагмент тексту доступний в інтернеті: https://books.google.com.ua/books?id=A–16AclzLkC&dq=Georg+Kerschensteiner&hl=ru&source=gbs_navlinks_s (дата звернення: 15.06.2024).

Анонси та оголошення

21.06.2024

Шановні колеги!

Запрошуємо до публікації в електронному науковому фаховому журналі «Науково-педагогічні студії» (вип. 8/2024) Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського.  Детальніше…

20.06.2024

Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського оголошує конкурс на заміщення вакантних посад. Детальніше...

Всі матеріали

Наша анкета

Шановні користувачі!

ДНПБ України
імені В. О. Сухомлинського НАПН України прагне створити сучасний науково-освітній та культурний простір, що сприятиме якісному забезпеченню Ваших інформаційних потреб.

Просимо взяти участь в анонімному анкетуванні! 

Ваші відповіді допоможуть нам покращити бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів і слугуватимуть удосконаленню науково-інформаційного забезпечення сфери освіти, педагогіки, психології.

Вебінар

No meeting rooms are currently available to join.

Заходи

Всі матеріали

Виставки

Всі матеріали

Наші видання

Всі матеріали