XXVII Всеукраїнські педагогічні читання 2020 рік
30 вересня 2020 року відбулися XXVII Всеукраїнські педагогічні інтернет-читання «Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю. Ідеї Василя Сухомлинського крізь призму сучасних освітніх практик: набутий досвід і перспективи», організовані у співпраці Національної академії педагогічних наук України, Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського (далі – ДНПБ), Всеукраїнської асоціації Василя Сухомлинського, Управління освіти і науки Броварської міської ради, кафедри теорії і методики виховання Рівненського державного гуманітарного університету. Цьогоріч захід вперше проведено в онлайн-форматі у зв’язку зі складною епідемічною ситуацією в країні та карантинними обмеженнями, однак це не вплинуло на інтенсивне та творче спілкування.
У читаннях взяли участь різні категорії учасників (понад 200 осіб) з України та зарубіжжя, зокрема: вихователі, методисти, керівники закладів дошкільної освіти; вчителі, бібліотекарі, директори закладів загальної середньої оcвіти; науково-педагогічні працівники та здобувачі освіти закладів вищої та післядипломної освіти; науковці, музейні фахівці та ін. Зацікавленість широкої освітньо-наукової аудиторії свідчить про масштабний характер заходу, його актуальність, затребуваність та своєчасність.
На пленарному засіданні привітав учасників читань Президент Національної академії педагогічних наук України, доктор філософських наук, професор В. Г. Кремень. Із вітальним словом, записаним напередодні цієї події, до учасників звернулися: О. Я. Савченко, доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України, головний науковий співробітник Інституту педагогіки НАПН України; О. В. Сухомлинська, доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України, головний науковий співробітник ДНПБ; Л. Д. Березівська, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, директор ДНПБ; О. М. Мельник, начальник управління освіти і науки Броварської міської ради Київської області.
У рамках читань відбулися онлайн-засідання 4 науково-практичних секцій: 1) Дошкільна освіта і В. Сухомлинський: «дитина … – допитливий дослідник, відкривач світу»; 2) Нова українська школа крізь призму ідей В. Сухомлинського: «у кожної школи має бути своє неповторне обличчя»; 3) Спадщина В. Сухомлинського в системі підготовки і підвищення кваліфікації педагогів: «учительська професія – це людинознавство»; 4) Про творчий досвід вчителів і шкільних бібліотекарів, які працюють за ідеями педагога.
До онлайн-засідання секції «Дошкільна освіта і В. Сухомлинський: “дитина… – допитливий дослідник, відкривач світу”» долучилося майже 40 учасників з різних регіонів України: зокрема науковці і працівники закладів дошкільної освіти, вихователі з Києва, Миколаєва, Мукачева, Рівного, Луцька, Херсону, Броварів.
У роботі другої секції «Нова українська школа крізь призму ідей В. Сухомлинського: ”у кожної школи має бути своє неповторне обличчя”» взяли участь понад 60 осіб з усіх регіонів України, а також із зарубіжжя (Китай, Польща), які виступили із доповідями та повідомленнями. Прикметною особливістю роботи цієї секції стали виступи з презентаційними матеріалами директорів та учителів закладів середньої освіти, що носять ім’я Василя Сухомлинського (В. Ф. Деркач, Є. С. Кушнір, М. М. Кардаш, В. М. Кащеєв).
До роботи третьої секції «Спадщина В. Сухомлинського в системі підготовки і підвищення кваліфікації педагогів: “учительська професія – це людинознавство”» долучилося понад 50 учасників, переважно науковці, викладачі закладів вищої освіти, обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, педагогічних коледжів з Херсону, Києва, Рівного, Сум, Харкова, Миколаєва, Переяслава, Кропивницького, Луцька, Ужгорода, Чернігова, Харкова, які поділилися досвідом і перспективами долучення майбутніх педагогів до важливих, неперехідних ідей доробку Василя Сухомлинського.
У роботі четвертої секція «Про творчий досвід вчителів і шкільних бібліотекарів, які працюють за ідеями педагога» взяли участь понад 60 фахівців: науковці ДНПБ, Педагогічного музею України, співробітники Педагогічного меморіального музею В. О. Сухомлинського, Музею історії освіти Київщини, педагоги закладів загальної середньої освіти, шкільні бібліотекарі Київської області та інших куточків України. У виступах учасників бібліотечної секції було висвітлено низку важливих питань щодо використання педагогічних ідей В. О. Сухомлинського у Новій українській школі.
Виступи учасників педагогічних читань супроводжувалися цікавими інформативними презентаціями та відеороликами, що сприяло візуалізації матеріалу. Засідання пройшло в професійній, творчій атмосфері та стало майданчиком для отримання корисної інформації, обміну досвідом та перспективами. Проведених захід вкотре засвідчив, що педагогічні ідеї В. О. Сухомлинського, шляхи, засоби й методи навчання та виховання дітей і молоді, запропоновані ним, не втрачають актуальності та активно використовуються в закладах освіти різних рівнів. Затребуваність доробку педагога помітно зросла в період розбудови Нової української школи.
Матеріал підготувала
в.о. вченого секретаря ДНПБ
С. В. Тарнавська
Програма |
Збірник |
у розробці
Анонси та оголошення
01.09.2024
Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського оголошує конкурс на заміщення вакантної посади заступника директора з наукової роботи (бібліотечної) Детальніше...