НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНА НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНА БІБЛІОТЕКА УКРАЇНИ
ІМЕНІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО

Бібліотека це дзеркало і джерело духовної культури

Image
04060, Київ, М.Берлинського, 9 380 (44) 467-22-14 dnpb@i.ua Мапа проїзду
A A A

Кершенштейнер Г.

ГЕОРГ КЕРШЕНШТЕЙНЕР

(18541932)

У 1988-му році, згідно з рішенням ЮНЕСКО, були названі чотири педагога, які визначили спосіб педагогічного мислення в ХХ ст. Це Джон Дьюї, Георг Кершенштейнер, Марія Монтессорі та Антон Макаренко.

Георг Кершенштейнер – німецький педагог. Закінчив Мюнхенський університет (1883), працював викладачем в комерційних училищах і гімназіях у Нюрнберзі, Швайнфурті й Мюнхені, у 1895–1918 рр. був шкільним радником в міській управі Мюнхена, з 1912 до 1918 р. обирався депутатом німецького парламенту (Рейхстагу) в Берліні, з 1918 до 1930 р. обіймав посаду професора педагогіки в Мюнхенському університеті.

Георг Кершенштейнер розробив систему професійних шкіл у Мюнхені. На переконання педагога завдання школи – забезпечити учнів робочою спеціальністю, а також виховати в них патріотів. Для реалізації цих ідей Кершенштейнер запропонував організувати роботу школи по типу трудової громади. Він ввів активні методи навчання з широким використанням наочності, практичних робіт, екскурсій. Свої педагогічні погляди виклав у творах: «Професійне виховання німецького юнацтва», «Основна аксіома освітнього процесу», «Державно‑громадське виховання німецької молоді», «Що таке трудова школа?» та ін.

Реформаторські ідеї вченого мали істотний вплив на розвиток педагогічної теорії і шкільної практики в багатьох країнах світу у перших десятиріччях ХХ ст. Вони надали потужного імпульсу розвиткові уявлень про громадянське виховання та роль професійної підготовки в житті кожного члена суспільства.

Матеріал підготувала
Демида Є. Ф.,
мол. наук. співробітник
відділу науково‑документного забезпечення,
соціокультурної діяльності та міжнародних зв’язків
ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського

Оновили:
Демида Є. Ф.,
Деревянко Т. М.,
мол. наук. співробітники
відділу педагогічного джерелознавства та біографістики
ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського


© Державна науково-педагогічна бібліотека імені В. О. Сухомлинського, 2019, 2024


Анонси та оголошення

21.06.2024

Шановні колеги!

Запрошуємо до публікації в електронному науковому фаховому журналі «Науково-педагогічні студії» (вип. 8/2024) Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського.  Детальніше…

20.06.2024

Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського оголошує конкурс на заміщення вакантних посад. Детальніше...

Всі матеріали

Наша анкета

Шановні користувачі!

ДНПБ України
імені В. О. Сухомлинського НАПН України прагне створити сучасний науково-освітній та культурний простір, що сприятиме якісному забезпеченню Ваших інформаційних потреб.

Просимо взяти участь в анонімному анкетуванні! 

Ваші відповіді допоможуть нам покращити бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів і слугуватимуть удосконаленню науково-інформаційного забезпечення сфери освіти, педагогіки, психології.

Вебінар

No meeting rooms are currently available to join.

Заходи

Всі матеріали

Виставки

Всі матеріали

Наші видання

Всі матеріали