IAT GDT, 2025: Перша Міжнародна науково-практична конференція «Інформаційно-аналітичні тренди глобальної цифрової трансформації освіти, педагогіки і психології»

15 травня 2025 р. відповідно до Плану роботи НАПН України у межах Всеукраїнського фестивалю науки – 2025 в онлайн-режимі відбулася Перша Міжнародна науково-практична конференція «Інформаційно-аналітичні тренди глобальної цифрової трансформації освіти, педагогіки і психології».
Конференцію організовано і проведено відділом наукового інформаційно-аналітичного супроводу освіти Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського НАПН України (далі – ДНПБ) спільно з Відділенням філософії освіти, загальної та дошкільної педагогіки НАПН України, Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти», кафедрою новітньої історії України історичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Навчально-науковим інститутом «Українська інженерно-педагогічна академія» Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна, Навчально-науковим інститутом психології та соціальних наук Міжрегіональної академії управління персоналом. Стратегічними партнерами організації конференції виступили: Громадська спілка «Асоціація з розвитку професійної і неперервної освіти» (Україна), Громадська організація «Школа адаптивного управління соціально-педагогічними системами» (Україна-США), Європейський інститут безперервної освіти (Словацька Республіка), Інжинірингова компанія КОБЕРЛЯЙН GMBH & CO. K (Німеччина), Міжнародне товариство з інженерної педагогіки IGIP, Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Донецькій області (Україна), Політехнічний інститут Порталегре та Лісабонський університет (Португалія), Поморська академія у Слупську (Республіка Польща), Стамбульський університет (Туреччина), Центр професійної освіти і навчання (Україна).
Ідея організації, проведення й розроблення інноваційного 3D формату IAT GDT (спікерпредставництво, віртуальний виступ, асинхронна доповідь) належить завідувачу відділу наукового інформаційно-аналітичного супроводу освіти Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського, кандидату педагогічних наук, старшому досліднику Марині Ростоці.
Високопрофесійну модерацію заходу здійснювали провідний науковий співробітник відділу наукового інформаційно-аналітичного супроводу освіти ДНПБ доктор педагогічних наук, професор Тетяна Бондаренко і доктор педагогічних наук, професор Ольга Лучанінова.
Проголошено привітання від Лариси Березівської, доктора педагогічних наук, професора, дійсного члена (академіка) Національної академії педагогічних наук України, директора Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В.О.Сухомлинського та Лариси Пономаренко, кандидата наук із соціальних комунікацій, заступника директора з наукової роботи. Вступне слово проголошено представниками партнерів ДНПБ: із Київського національного університету імені тараса Шевченка – доктором історичних наук, членом-кореспондентом Національної академії педагогічних наук України, професором Валерієм Капелюшним та кандидатом історичних наук, доцентом Андрієм Пижиком; заступником директора Навчально-наукового інституту «Українська інженерно-педагогічна академія» Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, Генеральним секретарем Української Національної секції інженерної педагогіки (IGIP), доктором технічних наук, професором Олександром Купріяновим; директором Центру професійної освіти і навчання Андрієм Семеновим, заступником директора ДНУ «Інститут модернізації і змісту освіти», кандидатом педагогічних наук, старшим дослідником Галиною Коломоєць.
Конференція об’єднала понад 200 учасників з різних регіонів України і зарубіжжя (Австрія, Туреччина, Республіка Польща, Німеччина, Португалія, Словацька Республіка, США): Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського, НАПН України (Київ); Київський національний університет імені Тараса Шевченка (Київ); Національний технічний університет «Дніпровська політехніка» (Дніпро); Запорізький національний університет (Запоріжжя); Полтавська академія неперервної освіти ім. М. В. Остроградського (Полтава); Львівський національний університет імені Івана Франка (Львів); Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Приватний навчально-виховний комплекс «Антей» (Кам’янець-Подільський); Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби Київського національного університету імені Тараса Шевченка (Київ); Інститут професійної освіти НАПН України (Київ); Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України (Київ); Всеукраїнський центр імені Миколи Пирогова (Київ); Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г Шевченка (Чернігів); Інститут проблем виховання НАПН України (Київ); Центр підготовки і перепідготовки робітничих кадрів № 1 (Кривий Ріг); Донбаський державний педагогічний університет (Слов’янськ); Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля (Київ); Криворізький центр професійної освіти металургії та машинобудування (Кривий Ріг); Донецький державний університет внутрішніх справ (Кривий Ріг); Український державний університет науки (Дніпро); ННІ «Українська інженерно-педагогічна академія» Харківського національного університету імені В. І. Каразіна (Харків); Інститут інформаційних технологій Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського НАН України (Київ); Комунальний заклад професійної (професійно-технічної) освіти «Київський професійний коледж інформаційних технологій та поліграфії» (Київ); Навчально-науковий інститут психології та соціальних наук Міжрегіональної Академії управління персоналом (Київ); Харківська академія неперервної освіти (Харків); Центр професійної освіти і навчання (Кривий Ріг); Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Донецькій області (Краматорськ); Білоцерківський інститут неперервної педагогічної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України (Біла Церква); Стамбульський університет (Стамбул, Туреччина); Інститут управління Поморського університету у Слупську (Слупськ, Республіка Польща); Європейський інститут безперервної освіти EIDV (Словацька Республіка); IBK Ingenieurbuero Koeberlein GmbH & Co.KG (Вюрцбург, Німеччина); Університет Коменського в Братиславі (Братислава, Словацька Республіка); Політехнічний інститут Порталегре та Центр порівняльних досліджень Лісабонського університету (Порталегре, Португалія) та ін. Широке коло учасників свідчить про зацікавлення дослідників ключовими концептами, теорією та джерелами педагогічної біографіки в структурі наук про освіту. До конференції як слухачі долучилися студенти ЗВО. Програма.
Виступили ключові спікери: д-р Юрген Коберляйн-Керлер (Цифрова трансформація в освіті та психології: ключові аналітичні тренди та майбутні напрями); проф. Олександр Даниленко (Підготовка вчителів історії в сучасних умовах цифрової трансформації освіти і науки: здобутки і виклики); проф. Севінч Гульсечен і д-р Ебру Інан Барутчу (Процес визначення індивідуальних стилів навчання за допомогою освітньої аналітики та технології відстеження для персоналізованого дизайну е-навчання); проф. Володимир Стрельцов (Електронний уряд в розумінні молодих іноземців у Польщі: освітньо-аналітичний тренд); доц. Михайло Жук (Освіта 4.0: трансформаційні виклики, нові пріоритети та можливості); проф. Яна Раєвська (Психічна норма як основа психологічного супроводу в умовах цифрової трансформації освіти: аналітичні детермінанти), Людмила Лузан (Підвищення кваліфікації в умовах цифрової трансформації освіти: змінюємо, моделюємо, впроваджуємо), Ніна Бєлова (Інформаційне забезпечення підвищення рівня цифрової компетентності педагогів закладів професійної (професійно-технічної) освіти: з досвіду роботи НМЦ ПТО у Донецькій області) та ін.
У ході роботи португальським професором Луїсом Мігелем КАРДОСО проведено гостьову лекцію: «Інформаційно-аналітичний тренд «Заклад вищої освіти і штучний інтелект»: новий цифровий ландшафт» (м. Порталегре, Португалія).
За результатами конференції схвалено резолюцію про розвиток співпраці наукових установ, закладів освіти України і закордону в контексті євроінтеграції освіти і науки з метою подальших наукових трансдисциплінарних досліджень актуальних питань з інформаційної освітньої аналітики, зокрема задля забезпечення позитивного впливу на розвиток освіти в контексті цифровізації, цифрової трансформації та відкритої освіти на засадах відкритої науки. Резолюція.
Відеотрансляція IAT GDT, 2025 представлятиметься на YouTube-каналі Відділу науково інформаційно-аналітичного супроводу освіти ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського тут
Інформацію підготували:
провідний науковий співробітник
відділу наукового інформаційно-аналітичного супроводу освіти, доктор педагогічних наук, професор
Тетяна БОНДАРЕНКО;
науковий співробітник в
ідділу наукового інформаційно-аналітичного супроводу освіти
Юлія КРАВЧЕНКО
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Анонси та оголошення
05.05.2025
Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського оголошує конкурс на заміщення вакантних наукових посад: – заступника директора з наукової роботи; – вченого секретаря – завідувача господарством Детальніше...
10.12.2024
Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського оголошує конкурс на заміщення вакантних посад Детальніше...