НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНА НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНА БІБЛІОТЕКА УКРАЇНИ
ІМЕНІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО

Бібліотека це дзеркало і джерело духовної культури

Image
04060, Київ, М.Берлинського, 9 380 (44) 467-22-14 dnpb@i.ua Мапа проїзду

Історія педагогіки як наука і навчальний предмет: міжнародний вимір

25.06.2019

25–26 червня 2019 р. за запрошенням кафедри педагогіки філософського факультету університету Чорногорії директор Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України Лариса Дмитрівна Березівська взяла участь у Міжнародній науковій конференції, присвяченій 130-річчю викладання історії педагогіки як навчального предмета в Чорногорії (м. Никшич). На заході вона виступила з доповіддю «Підручники з історії педагогіки в структурі педагогічної освіти незалежної України (1991–2018)».

Організатори обґрунтували мету конференції:  вивчити та розглянути найбільш важливі факти, а також проаналізувати виникнення, сучасний стан і перспективи розвитку історії освіти як педагогічної дисципліни та навчального предмета в деяких країнах Центральної, Південної та Південно-Східної Європи.

У дружній атмосфері вчені з 16 країн світу обговорювали актуальні питання: виникнення, розвиток і сучасні проблеми історії освіти як педагогічної дисципліни; представлення й статус предмета «Історія освіти» у навчальних програмах з педагогіки, підготовки педагогічних кадрів, зокрема вчителів дошкільної освіти, а також у неспоріднених навчальних програмах; зв’язок предмета «Історія освіти» з іншими навчальними дисциплінами; функції предмета «Історія освіти» як педагогічної дисципліни та навчального предмета; приклади зловживання предметом «Історія освіти» з ідеологічною, політичною та ін. метою; журнали та підручники з історії освіти; вплив Болонської декларації на предмет «Історія освіти» як на педагогічну дисципліну та навчальний предмет; перспективи розвитку предмета «Історія освіти» як педагогічної дисципліни та навчального предмета.

Цікавими були доповіді таких зарубіжних науковців, як: професор Марк Депайп (Бельгія, Льовенський католицький університет) «Чому навіть сьогодні історія освіти не є зайвою розкішшю»;  професор Егренгард Шкіера (Німеччина) «Про диктатуру діалектики в теорії та історіографії “Духовнонаукової педагогіки” – на прикладі концепції освіти та історичної реконструкції “Реформаторської педагогіки”»; професор Сімонетта Поленгі (Італія, Католицький університет Святого серця) «Історія освіти: дисципліна під загрозою? (італійський досвід)»; ад’юнкт-професор Андрей Райский (Словаччина, Трнавський університет) «Історія ідей освіти – проблема наступності»; канд. наук, ад’юнкт-проф. Томаш Каспер та Дана Касперова (Чеська республіка, Ліберецький технічний університет) «Історія освіти як наукова освітня дисципліна, як навчальний предмет та як сфера педагогічних досліджень на Чеських землях і в Чеській Республіці: історичне порівняння та сучасний стан»; професор Едвард Протнер (Словенія, Маріборський університет) «Розвиток історії педагогіки як шкільного та навчального курсу в Словенії крізь призму бачення І. Ф. Гербарта»; професор Андрас Немес (Угорщина,  Будапештський університет імені Лоранда Етвеша) «Періоди угорської освітньої науки у ХХ столітті»; професор Бланка Кудлачова (Словаччина, Трнавський університет) «Історія освіти як навчальна та наукова дисципліна у Словаччині (історичний розвиток та сучасні проблеми)»; ад’юнкт-проф. Антоніо Франциско Каналес Серрано (Іспанія, Мадридський університет Комплутенсе) «Історія освіти як дисциплінарної області в Іспанії: проблеми та стратегії виживання»; професор Панагіотіс Кімоурціс (Греція, Егейський університет) та ад’юнкт-проф. Іоаніс Бецас (Греція, Університет Арістотеля в Салоніках) «Історія освіти в Греції: навчальна необхідність та боротьба за науково-дослідний заклад»; професор Алізада Гікмат та Алізада Шабіна (Азербайджан, Азербайджанський державний педагогічний університет) «Розвиток історії педагогіки як науки та навчальної дисципліни в Азербайджані»; ад’юнкт-проф. Катя Грундіх де Вазкез (Німеччина, Університет Дуйсбурга-Ессена) «Доступ до міжнаціональної та транснаціональної історіографії освіти: педагогічне листування та мережі Вільгельма Райна (1847–1929)»; професор Естгер Бернер (Швейцарія, Університет Гельмута Шмідта) «Історія освіти в багатомовній Швейцарії: лінії розвитку з кінця XIX століття»; Славомір Штобрін (Польща) «Польська історіографія освіти – методологічні передумови, дисциплінарний статус, проблеми»; професор Албена Чавдарова (Болгарія, Софійський університет «Св. Климент Охридський») «Історія освіти як педагогічна дисципліна та наукова сфера дослідження в Болгарії (1878–1944)»; ад’юнкт-проф. Маріяна Ільєва (Болгарія, Софійський університет «Св. Климент Охридський») «Історія педагогіки як навчальний курс та наука в Софійському університеті «Св. Климента Охридського» в період 1944–1989 рр.»; ад’юнкт-проф. Снєжана Шушняра (Боснія та Герцоговина, Сараєвський університет) «Історія освіти як навчальний предмет в Боснії та Герцеговині у різні історичні періоди»; професор Сюзана Міовська Шпасева (Республіка Північна Македонія, Університет Кирила та Мефодія в Скоп’є) «Історія педагогіки як навчальна дисципліна: македонські шляхи та перехрестя»; Вучіна Зоріч (Чорногорія, Університет Чорногорії) «Історія освіти як науково-педагогічна дисципліна та навчальний предмет в Чорногорії: минуле, сьогодення та перспективи».

Історики освіти з різних країн світу в доповідях і під час дискусії обґрунтовували необхідність розвитку історії педагогіки як науки та її важливість як навчальної дисципліни в структурі педагогічної освіти. Ключові ідеї зарубіжних учених висвітлені в опублікованих за результатами конференції тезах доповідей.

2019.06.25-4 2019.06.25-5
2019.06.25-8 2019.06.25-6
2019.06.25-2 2019.06.25-3
2019.06.25-9 2019.06.25-7

Анонси та оголошення

21.06.2024

Шановні колеги!

Запрошуємо до публікації в електронному науковому фаховому журналі «Науково-педагогічні студії» (вип. 8/2024) Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського.  Детальніше…

20.06.2024

Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського оголошує конкурс на заміщення вакантних посад. Детальніше...

Всі матеріали

Наша анкета

Шановні користувачі!

ДНПБ України
імені В. О. Сухомлинського НАПН України прагне створити сучасний науково-освітній та культурний простір, що сприятиме якісному забезпеченню Ваших інформаційних потреб.

Просимо взяти участь в анонімному анкетуванні! 

Ваші відповіді допоможуть нам покращити бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів і слугуватимуть удосконаленню науково-інформаційного забезпечення сфери освіти, педагогіки, психології.

Вебінар

No meeting rooms are currently available to join.

Заходи

Всі матеріали

Виставки

Всі матеріали

Наші видання

Всі матеріали