НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК УКРАЇНИ

ДЕРЖАВНА НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНА БІБЛІОТЕКА УКРАЇНИ
ІМЕНІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО

Бібліотека це дзеркало і джерело духовної культури

Image
04060, Київ, М.Берлинського, 9 380 (44) 467-22-14 dnpb@i.ua Мапа проїзду
A A A

Бібліографія публікацій про життя та діяльність К. Д. Ушинського

Ідеї К. Д. Ушинського в контексті сучасної педагогічної науки та освіти: 1991–2009 рр. (до 185-річчя від дня народження) : біобібліогр. покажч. / НАПН України, ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського ; [уклад.: Доркену А. М., Іванова І. О., Лога Т. В. ; вступ. ст. Березівська Л. Д. ; наук. ред.: Рогова П. І., Доркену А. М. ; бібліогр. ред. Іванова І. О. ; наук. консультанти: Сухомлинська О. В, Чебикін О. Я. ; рец.: Березівська Л. Д., Яценко О. М.]. – Одеса : [б. в.], 2010. – 123 с. – (Сер. „Видатні педагоги світу” ; вип. 5).

Бібліографія публікацій про життя та діяльність К. Д. Ушинського, 2009–2018 рр.  : [оновлено станом на 18.06.2018] / упоряд. Горбенко Н. А.

Бібліографія публікацій про життя та діяльність К. Д. Ушинського до 1991 р. : [оновлено станом на 18.06.2018] / упоряд. Горбенко Н. А.

Бібліографія публікацій про життя та діяльність К. Д. Ушинського 2018–2023 рр.

2018
  1. Адаменко, О. Фізичне виховання та формування здорового способу життя у педагогічних поглядах К. Д. Ушинського / О. Адаменко, О. Догунчак, Р. Подопригора // Молодий вчений. –2018. – № 12. – С. 70–73.
  2. Баліка, Л. М .Актуалізація поглядів видатних українських педагогів щодо ролі книги та читання у вихованні особистості: [про погляди К. Ушинського, Х. Алчевської, С. Русової та ін. на роль книги та читання у розвитку особистості дитини] / Л. М. Баліка // Інноватика у вихованні : зб. наук. пр. / Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. – Рівне : РДГУ, 2018. – Вип. 7, Т. 2. – С. 53–60. – Бібліогр.: 16 назв.
  3. Ломонос, О. О. Виховання підростаючого покоління у педагогічній спадщині К. Ушинського / О. О. Ломонос // Дидаскал. – 2018. – № 18. – С. 208–210.
  4. Марчук, С. Гуманізм, народність та природовідповідність – визначальні принципи педагогічної системи К. Д. Ушинського / Сергій Марчук, Ірина Чемерис // Педагогічний часопис Волині. – 2018. – № 4. – С. 38–44.
2019
  1. Волинець, А. А. Філософські погляди К. Д. Ушинського / А. А. Волинець // Педагогічні обрії : наук.-метод. журн. / Чернігів. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти ім. К. Д. Ушинського. – Чернігів : ЧОІППО ім. К. Д. Ушинського, 2019. – № 4/5. – С. 51–53.
  2. Іванова, Н. В. Праця як феномен продуктивного мислення: сучасна інтерпретація  ідей К. Ушинського в контексті виховання «людини щасливої» / Н. В. Іванова // Інноваційна педагогіка. – 2019. – Вип. 10. Т. 1. – С. 30–34. – Текст також доступний в Інтернеті: http://lpc-dspace.org.ua/bitstream/123456789/336/1/Ivanova-article.pdf.
  3. Кузнєцова А. Використання творчої спадщини К. Ушинського на сучасному уроці української мови / А. Кузнєцова // «Вічне дитинство душі» (до 195-річчя з дня народження К. Д. Ушинського) : тези доповідей обл. пед. читань (м. Миколаїв, 01 березня 2019 р.). – Миколаїв : ОІППО, 2019. – С. 92–95.
  4. Пономарьов, О. Великий мрійник у педагогіці : [про видатного укр. педагога К. Д. Ушинського] / Олександр Пономарьов, Максим Черемський // Новий Колегіум : наук.-інформ. журн./ Харків. нац. ун-т радіоелектроніки, Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Харків : Колегіум, 2019. – № 2. – С. 79–87. – Бібліогр.: – 9 назв.
  5. Шанскова, Т. І. Використання методологічних надбань К. Ушинського в сучасній дошкільній лінгводидактиці / Т. І. Шанскова // Українській вимір : міжнар. зб. наук.-пед., метод. статей і матеріалів з України та діаспори. –Чернігів, 2019. – С. 6 – 9. – Текст також доступний в Інтернеті: https://tinyurl.com/33ya555z.
2020
  1. Виноградова, В. Чинники розвитку творчого мислення особистості в умовах університетського середовища (на прикладі видатних науковців): [про основні чинники формування творчого мислення В. Вернадського, І. Мечникова та К. Ушинського в процесі їх навчання в університеті] / В. Виноградова // Вісн. нац. авіаційного ун-ту : зб наук. пр. : Педагогіка. Психологія. – 2020. – № 16. – С. 156–163. – Текст також доступний в Інтернеті: https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/14693.
  2. Гич, Г. Читання учнів «нової грамотності» і традиції пояснювального читання Костянтина Ушинського / Г. Гич // Вересень : наук.-метод., інформ.-освіт. журн. – 2020. – № 1. – С. 23–30. – Бібліогр.: с. 28–30.
  3. Гладун, В. Концепція національного виховання та громадської освіти К. Д. Ушинського / В. Гладун // Вересень : наук.-метод., інформ.-освіт. журн. – 2020. – № 1. – С. 31–42. – Бібліогр.: с. 39–42. – Текст також доступний в Інтернеті: https://september.moippo.mk.ua/index.php/sept/article/view/49/56.
  4. Іваненко, Л. Європейські цінності К. Д. Ушинського / Людмила Іваненко // Філософія освіти і педагогіка : наук.-метод. зб. / Черніг. обл. ін-ту післядиплом. пед. освіти ім. К. Д. Ушинського. – 2020. – № 46. – С. 21–25. – Текст також доступний в Інтернеті: https://choippo.edu.ua/rar/46.pdf#page=21.
  5. Калита, Н. І. Розумове виховання особистості у педагогічній спадщині Костянтина Ушинського / Н. І. Калита // Молодий вчений. – 2020. – № 10. – С. 386–390. – Текст також доступний в Інтернеті: https://molodyivchenyi.ua/index.php/journal/article/view/339/328.
  6. Кохан, О. Національне виховання молоді в працях К.Д. Ушинського / О. Кохан // Дидактичні основи реформування освіти у вищій школі : зб. наук. пр. / за ред. О.С. Березюк, О. М. Власенко. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2020. – С. 74–79.
  7. Кузнєцова, А. Літературна спадщина К. Ушинського як основа текстоцентричної технології вивчення української мови в середній школи / А. Кузнєцова // Вересень : наук.-метод., інформ.-освіт. журн. – 2020. – № 1. – С. 43–49. – Бібліогр.: с. 46–47, 49. – Текст також доступний в Інтернеті: https://tinyurl.com/3hwuhu3z.
  8. Марчук, С. Методичні засади фізичного виховання школярів у педагогічній спадщині Костянтина Ушинського / Сергій Марчук // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. – 2020. – № 1. – 29–35. – Текст також доступний в Інтернеті: https://tinyurl.com/2t59ddmv.
  9. Тихонова, Т. Інваріанти професійного саморозвитку вчителя: від наукової спадщини К. Д. Ушинського до вимог сьогодення / Т. Тихонова, М. Домаскіна // Вересень : наук.-метод., інформ.-освіт. журн. – 2020. – № 1. – С. 50–58. – Бібліогр.: с. 55–56, 58. – Текст також доступний в Інтернеті: https://repository.moippo.mk.ua/upload/20-07-21_82623954.pdf.
  10. Шуляр, В. Персоналізована акмемодель розвитку особистості суб’єктів Нової української школи в дидактичній системі К. Д. Ушинського / В. Шуляр // Вересень : наук.-метод., інформ.-освіт. журн. – 2020. – Т. 3. – № 1. – С. 3–10. – Бібліогр.: с. 8, 10. – Текст також доступний в Інтернеті: https://september.moippo.mk.ua/index.php/sept/article/view/65/53.
2021
  1. Актуальні ідеї Василя Сухомлинського та Костянтина Ушинського в сучасному освітньому просторі: зб. матеріалів пед. читань (м. Луцьк, 26 лист. 2021 року, КЗВО «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради) / уклад. С. Марчук, С. Вдович. – Луцьк – Львів, 2021. – 334 с.

Зі змісту: Розвиток ідеї народності виховання дітей і молоді у творчості К. Ушинського, Лесі Українки та М. Леонтовича / Вікторія Арчибасова, Вікторія Ревака. – С. 125–129; Народність як ключовий принцип педагогіки Г. Сковороди, К. Ушинського, С. Русової / Ілля Білик, Євгеній Кадира. – С. 129– 133; Розвиток логічного мислення на уроках математики та у працях К. Д. Ушинського / Ганна Буць. – С. 133–135; Ідеї естетичного виховання у педагогічній спадщині К. Д. Ушинського / Світлана Вдович. – С. 135–139. Погляди К. Ушинського на навчально-виховний процес у школі та підготовку вчителя до його реалізації / Юлія Гнатенко. – 139; Актуальність поглядів К. Ушинського на проблему підготовки вчителя народної школи / Галина Голя. – С. 142; Екологічне виховання дитини дошкільного віку засобами художніх творів К. Ушинського / Марія Замелюк. – С. 145; Ідея народності у вченні Костянтина Ушинського / Наталія Калита. – С. 147; Педагогічна система Костянтина Дмитровича Ушинського / Єлизавета Кисляк. – С. 150; К. Д. Ушинський про значення праці у вихованні людини / Анастасія Ковальчук. –С. 153; Розумове виховання особистості у педагогічній спадщині Костянтина Дмитровича Ушинського / Христина Ковальчук. – С. 155; Використання спадщини К. Ушинського в Новій українській школі / Олена Кононенко. – С. 158; Складники здорового способу життя школярів у валеологічній концепції Костянтина Ушинського / Ярослав Корець. – С. 161;
Професійне самовиховання майбутнього педагога (на прикладі персоналії К. Ушинського) / Сергій Марчук. – С. 164; Використання спадщини Костянтина Ушинського в Новій українській школі / Діана Мороз. – С. 167; Педагогічні погляди К. Ушинського в сучасному освітньому процесі початкової школи / Марія М’якота. – С.. 169; Теоретичний аналіз психолого-педагогічної спадщини Костянтина Дмитровича Ушинського / Інеш Нагайська, Роман Яремко. – С. 171; Ідеї народної педагогіки К. Ушинського / Світлана Наконечна. – С. 175; Народна педагогіка Костянтина Ушинського / Анна Пристайчук. – С. 177; Використання спадщини К. Ушинського в Новій українській школі та професійній підготовці / Тамара П’явка. – С. 179; К. Ушинський про естетичне виховання особистості / Вікторія Ричко. – С. 181; Роль трудового виховання у формуванні особистості в педагогічних поглядах К. Д. Ушинського / Алла Хомярчук. – С. 183; Усна народна творчість як засіб розумового виховання дітей у педагогіці К. Ушинського / Олеся Чемерис. – С. 185; Моральне виховання у педагогічній спадщині К. Ушинського / Тетяна Яцик, Віта Степанюк. – С. 188.

  1. Бальоха, А. С. Реалізація педагогічних ідей К. Д. Ушинського у контексті сучасних вимог до підготовки майбутнього вчителя початкових класів / А. С. Бальоха // Академічні студії. Серія: Педагогіка. – 2021. – Вип. 3. Ч. 1. – С. 10–14. – Текст також доступний в Інтернеті: https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/ .
  2. Євлахова, С. Педагогічні ідеї у спадщині К. Д. Ушинського / С. Євлахова // Дидаскал : часопис : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю «Університетська освіта в Україні у контексті інтеграції до європейського освітнього простору», 17–18 листопада 2020 р. / Кафедра загальної педагогіки та андрагогіки ПНПУ імені В. Г. Короленка. – Полтава, 2021. – № 21. – С. 334–336.
  3. Євтух, М. Б. Проблема особистості вчителя у педагогічній спадщині К. Д. Ушинського / М. Б. Євтух // Наука і освіта: проблеми, перспективи та інновації : зб. пр. 11 Міжнар. наук. та практ. конф. – Кіото, Японія, 2021. – С. 135–140. – Текст також доступний в Інтернеті: https://tinyurl.com/bdf6mjdj.
  4. Петренко, Л. Ідеї духовно-морального виховання дітей та молоді у спадщині К. Ушинського й Г. Ващенка / Леся Петренко // Зб. наук. пр. викладачів, аспірантів, магістрантів і студентів фізико-математичного факультету / ПНПУ ім. В. Г. Короленка ; редкол. : Т. М. Барболіна (голов. ред.) та ін. – Полтава : ɉɉАстрая, 2021. – С. 229–231.
  5. Сухацька, С. В., Мистецтво родинного виховання (в межах гуманістичної парадигми поглядів К. Д. Ушинського) / С. В. Сухацька // Сучасні тенденції та фактори розвитку педагогічних та психологічних наук : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Київ, Україна, 5–6 лютого 2021 р.). – Київ : ГО «Київська наукова організація педагогіки та психології», 2021. – Ч. 1. – С. 14–20. – Текст також доступний в Інтернеті: https://tinyurl.com/yz6thmme.
  6. Табака, О. Розвиток мовлення дошкільнят крізь призму поглядів вітчизняних педагогів: [проаналізовано погляди вітчизняних педагогів (К. Ушинського, С. Русової, І. Огієнка, В. Сухомлинського та ін.) на розвиток мовлення дітей дошкільного віку] / Ольга Табака // Молодь і ринок. – 2021. – № 11-12. – С. 175–179. – Текст також доступний в Інтернеті: http://mir.dspu.edu.ua/article/view/252928/250183.
2022
  1. Борисовська, Ю. Дидактика К. Д. Ушинського / Ю. Борисовська // Інновації в початковій освіті: досвід, виклики сьогодення, перспективи : матеріали ІІ наук.-практ. інтернет-конф. здобувачів другого (магістер.) рівня вищ. освіти другого року навчання ф-ту початк. навчання, Харків, 11 жовт. 2022 р. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди ; [за заг. ред. В. В. Ушмарової]. – Харків : [б. в.], 2022. – С. 57.
  2. Доценко, Д. Педагогічна спадщина К. Д. Ушинського. Значення для сучасності [Електронний ресурс] / Дарина Доценко // Вісн. студент. наук. т-ва [електронне видання]: зб. наук. пр.. студентів, магістрантів і аспірантів / за заг. ред. О. В. Мельничука. – Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2022. – Вип. 26. – С. 137–140. – Режим доступу : http://www.ndu.edu.ua/storage/styd_visnuk/visnuk_stud_tov_26_2022.pdf (дата звернення: 10.01.2023). – Назва з екрана.
  3. Друганова, О. М. Актуальність ідей К. Д. Ушинського в парадигмі сучасної української школи / О. М. Друганова, // Психолого-педагогічні проблеми вищої і середньої освіти в умовах сучасних викликів: теорія і практика : матеріали VI Міжнар. наук.-практ. конф., Харків, 20–21 трав. 2022 р. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди [та ін.] ; за ред. А. В. Боярської-Хоменко, О. В. Попової. – Харків : [б. в.], 2022. – С. 27–29.
  4. Калита, Н. Виховний ідеал К. Ушинського у традиції українського національного виховання / Наталя Калита // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський зб. наук. пр.. молодих вчених Дрогобиц. держ. пед. ун-ту ім. Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, В. Ільниць- кий, І. Зимомря]. – Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 55. Том 1. – С. 295–30. – Текст також доступний в Інтернеті: http://www.aphn-journal.in.ua/archive/55_2022/part_1/48.pdf.
  5. Кравченко, І. К. Д. Ушинський про основні принципи та зміст навчання у закладах освіти / Іван Кравченко .// Педагогічні науки. – 2022.– № 79. – С. 147–150. – Текст також доступний в Інтернеті: http://pednauki.pnpu.edu.ua/article/view/264674.
  6. Назарко, В. В. Ідея К. Ушинського про взаємозв’язок теорії і практики на основі твору «Праця в її психічному та виховному значені» / В. В. Назарко // Вісн. студент. наук. т-ва : зб. наук. пр. студентів, магістрантів і аспірантів / за заг. ред. О. В. Мельничука. – Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2022. – Вип. 26. – С. 177–179. – Текст також доступний в Інтернеті: http://www.ndu.edu.ua/storage/styd_visnuk/visnuk_stud_tov_26_2022.pdf.
  7. Сікорський П. Фундаментальні принципи нової української школи у працях Григорія Сковороди, Костянтина Ушинського, Василя Сухомлинського / Петро Сікорський // Освітні обрії. – 2022. – № 1. – С. 15–21. – Текст також доступний в Інтернеті: https://journals.pnu.edu.ua/index.php/obrii/article/view/6279/6609.
  8. Стойкова, В. Концепти моделювання технології післядипломної освіти педагогів у постнекласичній парадигмі (за мотивами твору К. Д. Ушинського «Проект учительської семінарії») / В. Стойкова // Вересень : наук.-метод., інформ.-освіт. журн. – № 1. – С. 11–21. – Бібліогр.: с. 19, 21.
  9. Тер-Арсенян Н. Підготовка вчителя початкових класів: погляд К. Д. Ушинського / Н. Тер-Арсенян // Інновації в початковій освіті: досвід, виклики сьогодення, перспективи : матеріали ІІ наук.-практ. інтернет-конф. здобувачів другого (магістер.) рівня вищ. освіти другого року навчання ф-ту початк. навчання, Харків, 11 жовт. 2022 р. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди ; [за заг. ред. В. В. Ушмарової]. – Харків : [б. в.], 2022. – С. 65.

Анонси та оголошення

20.02.2024

Конкурс на заміщення вакантних наукових посад Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського НАПН України Наказ від 19 лютого 2024 р.  № 11.     Детальніше...

03.03.2022

Всі матеріали

Наша анкета

Шановні користувачі!

ДНПБ України
імені В. О. Сухомлинського НАПН України прагне створити сучасний науково-освітній та культурний простір, що сприятиме якісному забезпеченню Ваших інформаційних потреб.

Просимо взяти участь в анонімному анкетуванні! 

Ваші відповіді допоможуть нам покращити бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів і слугуватимуть удосконаленню науково-інформаційного забезпечення сфери освіти, педагогіки, психології.

Вебінар

No meeting rooms are currently available to join.

Заходи

Всі матеріали

Виставки

Всі матеріали

Наші видання

Всі матеріали