Форми репрезентації джерел з історії освіти
15 травня 2019 р. у рамках Всеукраїнського фестивалю науки в Державній науково-педагогічній бібліотеці України імені В. О. Сухомлинського НАПН України відбувся Всеукраїнський науково-практичний семінар «Форми репрезентації джерел з історії освіти».
У заході взяли участь близько 80 наукових і науково-педагогічних працівників, аспірантів, студентів із різних наукових установ та закладів вищої освіти України (ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, Інститут педагогіки НАПН України, Педагогічний музей України, Інститут біографічних досліджень Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Київський університет імені Бориса Грінченка, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, Національний авіаційний університет, Рівненський державний гуманітарний університет, Херсонський державний університет та ін.).
Предметом обговорення наукового зібрання були такі питання: джерельна база як складник наукових досліджень; антології, хрестоматії, збірки – важливі форми репрезентації джерел; значення візуальних джерел у здійсненні наукових розвідок; роль бібліографічних покажчиків у формуванні джерельної бази дослідження; традиційні та електронні засоби представлення джерел з історії освіти.
Із вітальним словом до присутніх звернулася директор ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського Л. Д. Березівська, яка відмітила, що проведення заходів з історії освіти в стінах бібліотеки стало доброю традицією, побажала учасникам семінару плідної роботи й жвавих дискусій.
Під час засідання із доповідями виступили: доктор педагогічних наук, професор, дійсний член НАПН України, головний науковий співробітник відділу історії освіти ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського О. В. Сухомлинська («Розвиток історико-педагогічної науки і форми її представлення»); доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України, директор ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського Л. Д. Березівська («Науково-допоміжний бібліографічний покажчик як форма репрезентації джерел про реформування загальної середньої освіти в Україні у ХХ ст.»); доктор педагогічних наук, доцент, декан факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини О. О. Кравченко («Джерела з історії життєдіяльності педагогічної персоналії Пантелеймона Куліша: з нагоди 200-річчя від дня народження»); доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії і методики виховання Рівненського державного гуманітарного університету О. Б. Петренко («Історико-педагогічний наратив як форма репрезентації історії освіти»); доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки, психології й освітнього менеджменту імені проф. Є. Петухова Херсонського державного університету В. Л. Федяєва («Форми презентації історико-педагогічних джерел в освітньому просторі університету»); кандидат історичних наук, старший науковий співробітник, старший науковий співробітник відділу теорії та методики біобібліографії Інституту біографічних досліджень НБУВ О. В. Бугаєва («Музична біобібліографія України як джерелознавчий ресурс дослідження історії вітчизняної музично-освітньої галузі»); кандидат історичних наук, старший науковий співробітник завідувач відділу теорії та методики біобібліографії Інституту біографічних досліджень НБУВ Н. І. Любовець («Реєстр українських мемуарів як джерельна база з історії освіти»); кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, директор Педагогічного музею України О. П. Міхно («Візуальні джерела в історико-педагогічному дослідженні феномену характеристики учня»); старший науковий співробітник Педагогічного музею України В. В. Бондаренко («Фотоархів «Шкільні будівлі» з фондів Педагогічного музею України як візуальне джерело досліджень з історії освіти») та ін.
В обговоренні та дискусії взяли участь науково-педагогічні працівники Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка (Т. В. Янченко, Т. Л. Гавриленко), науковці ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського (Л. І. Страйгородська, С. В. Тарнавська, Н. М. Кропочева), аспіранти Херсонського державного університету (А. М. Іщенко, О. С. Павлова, А. Б. Пислар, О. О. Писларь), Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (Л. А. Моргай), Рівненського державного гуманітарного університету (І. В. Поліщук), магістрантка Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка (О. Таксикбаєва) та ін.
У рамках заходу співробітниками бібліотеки проведено огляд музейної експозиції «Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського НАПН України: історія і сучасність (друга половина XIX – початок XXI століття)», екскурсії до кімнати-музею рідкісної книги та читального залу Фонду В. О. Сухомлинського.
За матеріалами семінару підготовлено та оприлюднено збірник тез доповідей в електронному форматі.
Форми репрезентації джерел з історії освіти (до 20-річчя Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського) |
Матеріал підготувала
кандидат історичних наук,
завідувач відділу історії освіти
ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського
Тарнавська С. В.
Анонси та оголошення
01.09.2024
Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського оголошує конкурс на заміщення вакантної посади заступника директора з наукової роботи (бібліотечної) Детальніше...
01.09.2024
Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського оголошує конкурс на заміщення вакантної наукової посади вченого секретаря Детальніше...