Роль бібліотеки як складника інформаційно-освітнього простору закладу освіти

  • Андрій Гуралюк ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, Київ, Україна
Ключові слова: сучасна бібліотека, бібліотечна діяльність, інформаційно-аналітичний супровід, штучний інтелект, цифрова трансформація освіти.

Анотація

Виклики інформаційного суспільства обумовлюють потребу в розширенні технологічних можливостей сучасних бібліотек та зміцненні їхньої присутності в цифровому середовищі, зокрема через залучення соціальних мереж та інтернету. У цьому дослідженні аналізуємо роль бібліотеки в інформаційному суспільстві як інструменту верифікації інформації.

Мета роботи – окреслити функції сучасної бібліотеки у забезпеченні інформаційних потреб читача в умовах цифровізації суспільства.

Наукова новизна роботи полягає в розвитку концептуальних уявлень про роль та діяльність бібліотек, а також їхній вплив на функціонування інформаційно-освітнього простору закладу освіти в умовах цифровізації.

У роботі встановлено, що основне функціональне призначення бібліотеки – інформаційне забезпечення, надання вільного доступу до національних і міжнародних інформаційних ресурсів, а також сприяння безперебійності навчального та наукового процесів. У зв’язку з цим бібліотека в умовах цифровізації має забезпечити ефективний доступ до необхідних джерел інформації та створити технологічно модернізовані умови роботи з ними для гарантування інтелектуально-інформаційного комфорту користувача.

Зроблено висновки щодо динамічності зміни ролі бібліотек в інформаційному просторі освітніх закладів та розглянуто перспективи розвитку вітчизняних бібліотек, як культурно-освітніх осередків та інформаційних центрів, здатних задовольнити інформаційні потреби користувачів. Визначено, що вони мають стати активними учасниками інформаційно-аналітичної діяльності, забезпечуючи підтримку освітнього процесу, верифікацію даних, представлення інформації в зручному для користувачів форматі, а також надання експертних консультацій з різноманітних аспектів інформаційної діяльності.

Біографія автора

Андрій Гуралюк, ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, Київ, Україна

кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, завідувач відділу цифрових технологій і комп’ютерного забезпечення

Опубліковано
2024-11-08
Як цитувати
Гуралюк, А. (2024). Роль бібліотеки як складника інформаційно-освітнього простору закладу освіти. Науково-педагогічні студії, (8), 217-231. https://doi.org/10.32405/2663-5739-2028-8-217-231
Розділ
Науково-інформаційне забезпечення освіти