Бібліометричний моніторинг педагогічної науки України

  • Тетяна Симоненко
Ключові слова: бібліометричний профіль, наукові декларації, наукометрія, експертне оцінювання.

Анотація

У статті проведено аналіз даних системи «Бібліометрика української науки» щодо педагогічної науки України. Висвітлено твердження про те, що в цілому бібліометричний профіль можна розглядати як наукову декларацію вченого – його звіт суспільству за надану можливість проводити дослідницьку діяльність. Подано, що у профілі вказано сферу наукової діяльності вченого, впорядковані списки його публікацій, індекси та діаграму цитувань, коло наукових інтересів, когнітивно орієнтовані зв'язки в системі наукових комунікацій тощо. Виявлено необхідність розвитку в бібліотеках наукометричної діяльності. Констатовано, що універсальною платформою для створення бібліометричних профілів є система Google Schol. За допомогою аналізу виокремлених з «Бібліометрики української науки» даних щодо педагогічної науки України встановлено, що роботу з наукового декларування результатів діяльності науково-педагогічних працівників наразі можна вважати задовільною, а за кількістю представлених профілів галузь педагогіка посідає друге місце. Обґрунтовано, що отримання хороших бібліометричних показників потребує консолідованої співпраці вченого (робота з власним профілем, включення публікацій до загальнодоступних науково-інформаційних систем) і бібліотек наукових установ (організація загальнодоступного наукового ресурсу праць своїх вчених, просуванням наукових праць у світові бібліо- та наукометричні бази даних, аналіз рівня цитування вчених та індексів впливу періодичних видань). Доведено, що отримання цілісної бібліометричної картини щодо діяльності науково-педагогічних установ окремих відомств потребує поглиблення їх взаємодії з профільними аналітичними структурами для ефективного використання всіх суспільних функцій бібліометричних профілів.

Опубліковано
2024-08-21
Як цитувати
Симоненко, Т. (2024). Бібліометричний моніторинг педагогічної науки України. Науково-педагогічні студії, 2(2), 107-112. https://doi.org/10.32405/2663-5739-2018-2-107-112
Розділ
Науково-інформаційний супровід освітянської галузі