До 100-річчя журналу «Вільна українська школа» (1917–1920): історія освіти крізь призму джерелознавства

  • Л. Д. Березівська, Директор ДНПБ Україниім. В. О. Сухомлинського,м. Київ, Україна
Ключові слова: журнал «Вільна українська школа» (1917–1920), джерелознавство, історія української й зарубіжної освіти, доба Української революції (1917–1921).

Анотація

Із проголошенням незалежності України (1991) до наукового простору введено заборонений у радянський часжурнал «Вільна українська школа» (1917–1920), створений відомими українськими педагогами в добу Української революції (1917–1921), становлення української державності, розбудови національної освіти. На основі аналізу колекції журналу в статті доведено, що він є цінним джерелом із різних проблем української й зарубіжної історії освіти, а саме: освітні системи; освітні реформи; педагогічна біографіка; громадські організації; типи навчальних закладів тощо. Аргументовано, що журнал відіграв особливу роль у консолідації культурно-просвітницьких, педагогічних сил довкола ідеї створення національної системи освіти на основі найкращого вітчизняного та європейського досвіду.

Біографія автора

Л. Д. Березівська,, Директор ДНПБ Україниім. В. О. Сухомлинського,м. Київ, Україна

доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України,

Опубліковано
2024-08-21
Як цитувати
Березівська, Л. Д. (2024). До 100-річчя журналу «Вільна українська школа» (1917–1920): історія освіти крізь призму джерелознавства . Науково-педагогічні студії, 1(1), 19-27. https://doi.org/10.32405/2663-5739-2018-1-19-27
Розділ
Історико-педагогічні студії