Середня освіта в Україні та Франції: сучасні тенденції
Abstract
У статті розкрито сучасні тенденції трансформації системи загальної середньої освіти України та Франції, зазначено роль євроінтеграційних процесів у цих трансформаціях та перспективи подальшого розвитку середньої освіти в Україні та у Франції. Проаналізовано роль глобалізації, яка впливає на всі сфери суспільного життя, включаючи середню освіту. Важливою тенденцією розвитку загальної середньої освіти в Україні на початку ХХІ століття визначено гуманізацію освіти – невід’ємну частину реформування та демократизації суспільного життя. Унаочнено зміщення акцентів із навчальної діяльності педагога на навчально-пізнавальну, трудову, художню, пошукову, дослідницьку та інші діяльності вчителя у співпраці з учнем. У статті продемонстровано запровадження у навчанні дитиноцентризму, тобто орієнтації на потреби учня. Підкреслено, що найважливішою тенденцією в освіті XXI століття є тенденція до безперервності освіти, сутність якої полягає у постійному поглибленні загальноосвітньої і фахової підготовки, перетворенні набуття освіти у процес, що триває упродовж всього життя людини. Інформатизацію освіти у статті продемонстровано як глобальну тенденцію у всьому світі. Зокрема розкрито особливості французької середньої освіти. Охарактеризовано сучасні тенденції у французькій середній освіті, йдеться про обов'язкове включення учня в професійну діяльність. Відзначено тенденцію у французькій середній освіті, яка стосується морального виховання французьких школярів та розділення комплексу морального виховання на чотири змістовні групи: основні категорії моралі; громадське життя та повага до інших; ощадливе ставлення до власності інших, особливо державної; повага особистості до себе, тощо. Зазначено продовження терміну обов’язкового навчання школярів у Франції – до 18 років.
Copyright (c) 2020 Research and Educational Studies
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.