Національна бібліографія України: здобутки, проблеми, перспективи
Abstract
У статті висвітлено діяльність національних та провідних галузевих бібліотек у напрямі розвитку ретроспективної національної бібліографії України. Методологічною основою дослідження є загальнонаукові й спеціальні методи пізнання. Застосовувався джерелознавчий пошук та аналіз основних публікацій. При вивченні досліджуваної проблеми як цілісного об’єкта використано системний підхід. Наукова новизна дослідження полягає у тому, що в ньому комплексно досліджено реалізацію створення Українського бібліотечного репертуару, здійснено аналіз основних покажчиків, визначено внесок окремих бібліографів і установ. Встановлено, що у 1990-ті – 2000-ні роки надавалося великого значення осмисленню та визначенню методикотеоретичних засад формування національної системи рукописної, архівної і книжкової україніки, бібліографічна діяльність і бібліографування документів бібліотек були визначальними складовими цієї системи. Створення Українського бібліографічного репертуару тісно пов’язане з діяльністю Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського та Львівської національної наукової бібліотеки України імені В. Стефаника. Педагогічний сегмент інформаційних ресурсів широко представлений у ретроспективній бібліографії ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, де відображено різні типи й види рідкісних видань, розкрито зміст педагогічних часописів, навчальних видань. Схарактеризовано низку галузевих покажчиків (каталогів), якими відзначається діяльність Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського у напрямі створення ретроспективної національної бібліографії. Наголошено, що результати діяльності ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського у напрямі галузевої україніки сприяли популяризації ресурсів бібліотеки та здійсненню науково-інформаційного забезпечення потреб освітян.
Copyright (c) 2020 Research and Educational Studies
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.