Використання принципів емоційного дизайну та інформаційних систем у трансформації шкільних бібліотек України
Анотація
У роботі здійснено дослідження та аналіз ролі шкільних бібліотек у формуванні художньо-емоційного світогляду учнів в рамках концепції нової української школи. У сучасному глобальному освітньому просторі чітко простежується тенденція, спрямована на перетворення шкільних бібліотек у мультисервісні інтерактивні центри, які покликані повністю задовольняти зростаючі інформаційні потреби користувачів. Метою дослідження є огляд та аналіз сучасних креативних концепцій, принципів і підходів емоційного дизайну та інформатизації в трансформації шкільних бібліотек України. Проведено огляд сучасних українських і зарубіжних досліджень, присвячених емоційному проєктуванню та інформатизації просторів шкільних бібліотек. Проаналізовано історичний контекст розвитку шкільних і публічних бібліотек у світі та Україні. Досліджено сучасний стан та місце шкільних бібліотек в освітньому процесі нової української школи та світу. Понад 50% директорів зазначають, що наявні в школах комп’ютери не відповідають потребам навчального процесу через їх фізичну і моральну застарілість. Проаналізовано стан комп’ютеризації та «діджиталізації» шкільних бібліотек України та світу. На основі аналізу стану комп’ютеризації шкільних бібліотек виявлено низьке забезпечення цифровими ресурсами та сучасними комп’ютерами. Проаналізовано та систематизовано сучасні принципи емоційного проєктування освітніх просторів на прикладі шкільних бібліотек. Розглянуто та проаналізовано три рівні для оцінювання та трансформації простору шкільних бібліотек – рефлекторний, інтуїтивний та поведінковий. Дане комплексне дослідження дало змогу поглибити знання та виокремити спектр нових можливостей для формування комунікат ивно-інформаційного середовища шкільних бібліотек як соціокультурних середовищ. Сучасні шкільні бібліотеки в рамках нової української школи стоять на порозі неминучих трансформаційних процесів відповідно до вимог інформаційного суспільства та інформатизації всіх сфер життя.
Авторське право (c) 2021 Науково-педагогічні студії
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.