АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ І ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ДОМАШНЬОГО НАВЧАННЯ В УКРАЇНІ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ОСВІТИ

  • Оксана Матвійчук старший науковий співробітник відділу науково-освітніх інформаційних ресурсів ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, м. Київ
  • Наталія Петрощук Київський університет імені Бориса Грінченка, м. Київ
Ключові слова: домашнє навчання, хоумскулінг, цифровізація освіти, батьки, педагоги

Анотація

Висвітлено актуальні питання і тенденції розвитку домашнього навчання в Україні в умовах цифровізації освіти. Встановлено, що в сучасних українських реаліях відбувається досить швидкий процес утвердження форми домашнього навчання на законодавчому рівні та суспільному сприйнятті. Зроблено аналіз літератури з даної проблеми, виокремлено дослідження (М. Денисенко, Ю. Петрушко, Ж. Вихристенко, С. Семіног, Л. Рубан, І. Мицишин, С. Шумаєва, А. Лещенко, Ю. Дмитрів, Г. Сакарська), зазначено значний інтерес засобів масової комунікації до даної теми. У статті зроблено акцент на питаннях науково-методичного забезпечення цифровізації освіти, підкреслено роль науковців НАПН у дослідженні цієї теми. З’ясовано переваги та недоліки домашнього навчання. Проведено дослідження про ставлення до домашнього навчання батьків і педагогів. Продемонстровано можливості домашнього навчання з урахуванням цифровізації освіти. Виокремлено вплив цифрової трансформації освіти на персоналізацію навчання й розширення освітніх можливостей. Накреслено перспективні шляхи розвитку домашнього
навчання в Україні в умовах цифровізації освіти.

 

Опубліковано
2024-07-05
Як цитувати
Матвійчук, О., & Петрощук, Н. (2024). АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ І ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ДОМАШНЬОГО НАВЧАННЯ В УКРАЇНІ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ОСВІТИ. Науково-педагогічні студії, 7(7), 205-221. https://doi.org/10.32405/2663-5739-2023-7-205-221