ФІЛОСОФСЬКІ ОСНОВИ ОСВІТИ В НОВІЙ ІСПАНІЇ

  • Олена Жижко Відділ гуманітарних наук Автономного університету Сакатекаса м. Сакатека, Мексика
  • Галі-Олександра Бельтран Відділ геофізики Технологічного університету Дуранго м. Дуранго, Мексика
Ключові слова: освіта в Новій Іспанії, філософські основи, середньовічні філософські течії, новоіспанська еклектика, євангелізація та іспанізація

Анотація

У цій статті представлені результати історикопедагогічного дослідження, метою якого було визначити філософськіоснови новоіспанської освіти, дізнатися, на яких передумовах мислителіНового Світу планували виховувати підкорені народи, яку людину вонихотіли сформувати. Дослідження дослідження. проведено Автори документальнобібліографічним методом встановили, що

філософською основою виховання підкорених народів у Новій Іспанії була

ідея їхнього порятунку та формування добрих християн. Ці основи
формуються з роздумів мислителів Нової Іспанії над проблемою відкриття
нового континенту; міркування щодо того, які істоти, що населяють ці
землі, якщо вони придатні до навчання, щоб бути врятованими від своїх
гріхів. До цієї проблеми підходили в перших вищих навчальних закладах на
континенті від середньовічних філософських течій (схоластики, гуманізму,
герметизму), сучасної філософії, принесеної в Америку вченими людьми
того часу, переважно представниками католицьких релігійних орденів:
францисканцями, домініканцями, августинцями та єзуїтами. Таким чином,
схоласти обговорювали походження індіанця, сумніваючись у тому, чи є він
людиною, з іншого боку, гуманісти не сумнівалися, що вони мають справу з
людьми з прекрасною культурою та мовою. Це бачення було розвинене на
основі новоіспанської еклектики та ідей захисту індіанців перед
європейцями, наукової освіти, потреби в елементарній професійній
підготовці маргіналізованого населення. Нарешті католицька церква
вирішила, що хоча всі індіанці були великими грішниками, інквізиція не
може їх засуджувати, оскільки вони поводилися як діти, не розуміючи своїх
вчинків. Тому їх потрібно навчати і євангелізувати. Так, католицька
церковна влада видала завойовникам так звані «дозволи на правосуддя»,
згідно з якими вони мали право захоплювати землі індіанців з усіма
мешканцями, за умови навчання їх катехізису.

Опубліковано
2024-06-17
Як цитувати
Жижко, О., & Бельтран, Г.-О. (2024). ФІЛОСОФСЬКІ ОСНОВИ ОСВІТИ В НОВІЙ ІСПАНІЇ. Науково-педагогічні студії, 7(7), 100-113. https://doi.org/10.32405/2663-5739-2023-7-100-113