Відображення творчого спадку німецького педагога-реформатора кінця ХІХ – початку ХХ століття Георга Кершенштейнера в електронному джерельному ресурсі на порталі ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського

  • Євгенія Демида Відділ науково-документного забезпечення, соціокультурної діяльності та міжнародних зв’язків ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського
Ключові слова: Георг Кершенштейнер; педагог-реформатор; німецька педагогіка; біобібліографія; електронний ресурс; Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського.

Анотація

У статті презентовано нову персональну вебсторінку інформаційно-бібліографічного ресурсу «Видатні педагоги України та світу» ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, присвячену визначному представникові європейської реформаторської педагогіки кінця ХІХ – початку ХХ ст. Георгу Кершенштейнеру. Освітні новації цього педагога мали значний вплив на розвиток шкільної і професійної освіти як у Німеччині, так і далеко за її межами. Окреслено структурні підрозділи – рубрики вебсторінки та проаналізовано їх наповнення. Схарактеризовано вміщену в рубриках біографічну, бібліографічну, візуальну й довідкову інформацію. Показано, що в бібліографію авторських творів Георга Кершенштейнера включено автентичні праці, україномовні та російськомовні переклади його робіт, опубліковані окремими виданнями, а також у збірниках та періодичних виданнях. Представлено монографії, дисертації, навчальні посібники, публікаційні статті вітчизняних і зарубіжних науковців, присвячені дослідженню педагогічних концепцій вченого.  На основі цих документів розкрито багатогранність творчої спадщини педагога. Простежено звернення дослідників до вивчення педагогічних ідей Георга Кершенштейнера від початку ХХ ст. до сьогодення. Висвітлено візуальні джерела як додаткову інформацію до творчого портрета вченого. Відзначено інформативну насиченість рубрики, в якій подано матеріали про увічнення пам’яті видатного педагога на його батьківщині. Cтворену вебсторінку позиціоновано як ефективну форму популяризації в Україні кращих здобутків європейської педагогіки й творчого доробку одного з її визначних представників – німецького педагога-реформатора Георга Кершенштейнера, що містить науковий і практичний потенціал для розвитку освіти. Видове різноманіття представлених у рубриках документів може бути використане як основа для формування джерельної бази в історико-педагогічних і біографічних розвідках.

Біографія автора

Євгенія Демида, Відділ науково-документного забезпечення, соціокультурної діяльності та міжнародних зв’язків ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського

молодший науковий співробітник

Опубліковано
2024-08-20
Як цитувати
Демида, Є. (2024). Відображення творчого спадку німецького педагога-реформатора кінця ХІХ – початку ХХ століття Георга Кершенштейнера в електронному джерельному ресурсі на порталі ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського. Науково-педагогічні студії, 3(3), 44-55. https://doi.org/10.32405/2663-5739-2019-3-44-55
Розділ
Історико-педагогічні студії