Використання імерсивних технологій при вивченні японської мови студентами філологічних спеціальностей
Abstract
Стаття присвячена проблемі використання імерсивних технологій для підготовки майбутніх філологів східних мов. Розглянуто шляхи реалізації імерсивних технологій, зокрема технологій доповненої та віртуальної реальностей для швидкого, інтерактивного та зручного опанування студентами східних мов. Надано класифікацію типів доповненої та віртуальної реальностей для розуміння принципів їх використання в навчальному процесі, зокрема для вивчення мов. Описано дослідження науковців та їх основні результати, що стосуються вибору та застосування імерсивних технологій у навчанні східних мов студентів філологічних факультетів закладів вищої освіти. Визначено та обгрунтувано переваги використання імерсивних технологій у підготовці філологів-орієнталістів – бакалаврів японської мови на кафедрі мов і літератур Далекого Сходу та Південно-Східної Азії Навчально-наукового інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка на заняттях з дисциплін «Японська ієрогліфіка», «Східна мова (японська)». Основними підходами до вивчення ієрогліфів японської мови виокремлено такі: використання електронних словників; пошук та використання інтернетресурсів; використання онлайн навчальної літератури; створення та застосування асоціацій (офлайн); прописування ієрогліфів (офлайн); застосування додатків доповненої реальності; використання віртуальної реальності; самостійне створення студентами навчальних матеріалів на основі доповненої реальності. З’ясовано, що серед зазначених підходів студенти здебільшого віддають перевагу підходу, який грунтується на створенні самими студентами навчальних матеріалів на основі доповненої реальності, що обумовлено мотивацією створення ними таких прикладів ієрогліфів із доповненою реальністю, які зацікавлюють інших студентів та ілюструють найбільш складні випадки у мовній практиці щодо перекладу відповідних (східних) мов.
Copyright (c) 2021 Research and Educational Studies
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.