Психолого-педагогічні умови ефективної організації методичної роботи в новій українській школі

  • Світлана Майданенко КЗВО «Дніпровська академіянеперервної освіти»
  • Лариса Кульбач КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти»
Ключові слова: методична робота, організація методичної роботи, педагогічна культура, керівництво методичною роботою, психологопедагогічні умови.

Анотація

У статті розглянуто умови ефективної організації методичної роботи в Новій українській школі. Зазначено, що в наш час важливого значення набуває питання організації методичної роботи в закладах загальної середньої освіти, розкрито поняття «умови», визначено психолого-педагогічні умови ефективної організації методичної роботи, сутність інноваційної діяльності в ЗЗСО. Виявлено найбільш поширені напрями у створенні педагогічних умов ефективної діяльності вчителів засобами методичної роботи. Перший напрям передбачає пріоритетну роль наукового дослідження в підвищенні педагогічної культури. Другий напрям полягає в акцентуванні уваги на плануванні методичної роботи й контролі за її виконанням, аналізі педагогічної діяльності вчителів, практичному спрямуванні та наданні конкретної допомоги педагогам у підвищенні професійної кваліфікації та педагогічної майстерності. Третій напрям зорієнтований на педагогічні умови, ґрунтується на використанні форм методичної роботи; застосуванні форм методичної роботи з розвитку педагогічної освіченості та саморозвитку особистості педагога, творчій методичній роботі, максимальній активізації діяльності педагогів. Четвертий напрям визначено як формування змісту методичної роботи. Особливу увагу привертають праці вчених, у яких висвітлено проблему виявлення і вибору оптимальних психолого-педагогічних умов з питань підвищення кваліфікації педагогічних кадрів. Зроблено теоретичний аналіз сутнісних якостей («сутнісних сил») особистості та запропонованих психологопедагогічних умов. Наголошено, що виконання комплексу психологопедагогічних умов сприятиме удосконаленню педагогічної діяльності вчителів ЗЗСО. У висвітленні дослідниками проблеми виявлення і вибору оптимальних психолого-педагогічних умов у підвищенні кваліфікації педагогічних кадрів і поняття «умови» немає однозначного трактування. У словнику зміст поняття «умови» тлумачать як те, від чого залежить інше, як суттєвий компонент комплексу об’єктів (речей, стану, взаємодії), за наявності якого можливим є існування даного явища. Увесь цей комплекс називають «достатньою умовою явища».

Біографії авторів

Світлана Майданенко, КЗВО «Дніпровська академіянеперервної освіти»

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної та початкової освіти, КЗВО «Дніпровська академія
неперервної освіти», Дніпро, Україна 

Лариса Кульбач, КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти»

старший викладач кафедри дошкільної та початкової освіти, КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти», Дніпро, Україна

Опубліковано
2024-08-18
Як цитувати
Майданенко, С., & Кульбач, Л. (2024). Психолого-педагогічні умови ефективної організації методичної роботи в новій українській школі. Науково-педагогічні студії, 5(5), 43-52. https://doi.org/10.32405/2663-5739-2021-5-43-52
Розділ
Педагогічні студії