Педагогічна історіографія як складник історико-педагогічного дослідження

  • Н. М. Коляда Завідувач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, м. Умань, Україна
Ключові слова: історіографія, педагогічна історіографія, історіографія педагогічної думки, історіографія освіти, історіографічний аналіз, історіографічна класифікація педагогічних джерел.

Анотація

У статті проаналізовано актуальні проблеми історіографічних розвідок в історико-педагогічних дослідженнях. Акцентовано увагу на педагогічній історіографії як важливому складнику історико-педагогічного дослідження, що уможливлює встановлення справжності, об’єктивності відомостей у цій галузі, розширення уявлень про закономірності наукового пізнання, систематизацію знань про історико-педагогічний процес. Зазначено, що будь-яке педагогічне дослідження передбачає як ретроспективний, так і історіографічний аналіз. Звернення до досвіду розв’язання психолого-педагогічних проблем у минулому, так само як і аналіз його опису істориками освіти, є невід’ємними складовими дослідницької культури педагога. Історіографічний аналіз дає можливість не просто
засвідчити повагу до накопиченого досвіду, але й виявити прогалини наукових знань, визначивши тим самим теоретичну актуальність і значимість дослідження.

Біографія автора

Н. М. Коляда, Завідувач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, м. Умань, Україна

доктор педагогічних наук, професор

Опубліковано
2024-08-21
Як цитувати
Коляда, Н. М. (2024). Педагогічна історіографія як складник історико-педагогічного дослідження . Науково-педагогічні студії, 1(1), 39-46. https://doi.org/10.32405/2663-5739-2018-1-39-46
Розділ
Історико-педагогічні студії