Аксіологія вітчизняної дидактики другої половини ХІХ – початку ХХ століття (М. І. Демков)

  • В. О. Вихрущ Професор кафедри педагогіки та соціального управлінняНаціонального університету «Львівська політехніка»,м. Львів, Україна
Ключові слова: методологія, доцільне навчання, педагогічний закон, педагогічне правило, загальнопедагогічний закон, закон розвитку, система дидактичних законів.

Анотація

У статті висвітлено аксіологічні аспекти дидактичної спадщини видатного українського педагога М. І. Демкова. Розкрито суперечність між станом дидактичних знань та потребою в їх обгрунтованій системі у другій половині ХІХ – на початку ХХ століття як закономірним результатом розвитку вітчизняної дидактики, як передумовою їх переходу на рівень науки. Досліджено антропологічну природу методології дидактики як науки в спадщині М. І. Демкова. Запропоновано інтерпретацію авторського аналізу дидактичних і загальнопедагогічних категорій. Розкрито підходи до осмислення, чіткого визначення та розробки М. І. Демковим методології дидактики досліджуваного періоду. З позицій системного підходу презентовано авторське тлумачення базових понять теорії навчання.

Біографія автора

В. О. Вихрущ, Професор кафедри педагогіки та соціального управлінняНаціонального університету «Львівська політехніка»,м. Львів, Україна

доктор педагогічних наук

Опубліковано
2024-08-21
Як цитувати
Вихрущ, В. О. (2024). Аксіологія вітчизняної дидактики другої половини ХІХ – початку ХХ століття (М. І. Демков). Науково-педагогічні студії, 1(1), 27-38. https://doi.org/10.32405/2663-5739-2018-1-27-38
Розділ
Історико-педагогічні студії