Реформування загальної середньої освіти в зарубіжних країнах другої половини ХХ ст. – початку ХХІ ст. на сторінках періодичних видань

  • Тетяна Деревянко Відділ історії освіти ДНПБ України імені В. О. Сухомлинського
Ключові слова: реформування, реформа, загальна середня освіта, зарубіжні періодичні видання, історія зарубіжної освіти, джерелознавство.

Анотація

У статті констатовано, що за двадцять вісім років незалежності України освіта, зокрема одна з її ланок – загальна середня освіта, зазначала чи не найбільше перетворень з‑поміж інших галузей. Процеси реформування системи освіти відбуваються не лише в нашій доволі молодій державі, а й у багатьох країнах світу, зокрема і в таких розвинених, як Велика Британія, Франція, Німеччина, США та ін. Вони ж стають об’єктом дослідження українських і зарубіжних учених. Автором проаналізовано публікації відомих зарубіжних періодичних видань, присвячених реформуванню загальної середньої освіти в різних країнах світу другої половини ХХ ст. – початку ХХІ ст., задля з’ясування ключових питань, які цікавлять світову наукову спільноту. Встановлено, що зазначена проблема є актуальною та значущою й різноаспектно досліджується зарубіжними вченими. Матеріали відібрано не лише з освітніх періодичних видань, а й із часописів суміжних із освітою галузей для того, щоб розкрити більш широкий спектр досліджуваних проблем щодо реформування загальної середньої освіти в зазначений період. Виявлені розвідки розподілено на шість груп за тематичним спрямуванням: загальні питання реформування системи освіти певної країни (історія реформ, вжиті заходи, проблеми впровадження, здобутки й невдачі тощо); аналіз конкретного проєкту реформи; часткові реформи галузі освіти, тобто перебудова не всієї системи, а лише певної її частини, зокрема покращення навчальних програм, організації освітнього процесу та ін.; організаційна культура процесу реформування освіти (структурні підрозділи, що займалися розробленням системи освіти; робота в команді для досягнення успішного результату тощо); цілі реформування; чинники, що зумовлювали проведення реформ.

Біографія автора

Тетяна Деревянко, Відділ історії освіти ДНПБ України імені В. О. Сухомлинського

молодший науковий співробітник

Опубліковано
2024-08-20
Як цитувати
Деревянко, Т. (2024). Реформування загальної середньої освіти в зарубіжних країнах другої половини ХХ ст. – початку ХХІ ст. на сторінках періодичних видань. Науково-педагогічні студії, 3(3), 56-64. https://doi.org/10.32405/2663-5739-2019-3-56-64
Розділ
Історико-педагогічні студії