ВИКЛАДАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В КИТАЇ: ІСТОРІОГРАФІЧНА РЕТРОСПЕКТИВА
Анотація
Актуальність проблеми: Китай офіційно проводить освітню політику щодо запровадження англійської мови як стандартизованого обов’язкового предмета для всіх учнів початкової, середньої, старшої школи та студентів університетів. Англійська мова сьогодні займає важливе місце в усіх закладах освіти Китаю. Як обов’язковий предмет англійська мова викладається від початкової до післядипломної освіти. Проте так було не завжди. Мета статті – схарактеризувати історичну ретроспективу вивчення англійської мови в Китаї. У роботі використовувалися аналітичні методи, неформалізовані або традиційні, які належать до якісних методів, та формалізовані, які належать до якісно-кількісних методів. Результат дослідження: в роботі виокремлено різні етапи викладання англійської мови в Китаї: період пізньої династії Цін, республіканський період, період соціалістичної революції, період відкритих дверей, сучасний період. Період пізньої династії Цін характеризувався обмеженим контактом Китаю з англомовними країнами та відсутністю офіційних освітніх програм з вивчення англійської мови. Вивчення мови було сконцентровано в окремих групах. У республіканський період почало набувати популярності вивчення англійської мови, але воно зазнавало впливу політичних і соціальних обмежень. Період соціалістичної революції вивчення англійської мови був недовгим, і в мовному навчанні часто використовувалися політичні пропагандистські елементи. Період відкритих дверей у Китаї був початком відкриття країни до світового співтовариства, і вивчення англійської мови стало активно просуватися з метою модернізації та підвищення конкурентоспроможності країни. У сучасний період вивчення англійської мови в Китаї набуло більшої популярності, що заклало основи для забезпечення доступу до вищої освіти та гарних кар’єрних перспектив. Офіційні навчальні програми та методики викладання англійської мови в Китаї стали більш диверсифікованими, а спонсорство від уряду та місцевих органів допомогло розвивати освітні можливості. Наприкінці дослідження зроблено висновок, що викладання англійської мови в Китаї має багату історію. Хоча періодизація не є сталою, виокремлено основні періоди в історії викладання англійської мови та їх особливості.