КОЛЕКЦІЇ ЕЛЕКТРОННИХ РЕСУРСІВ ЯК СКЛАДОВА НАУКОВО-ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

  • Андрій Гуралюк завідувач відділу цифрових технологій і комп’ютерного забезпечення ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського
Ключові слова: науково-освітнє середовище, колекції електронних ресурсів, електронна бібліотека НАПН України, віртуальний читальний зал освітянина

Анотація

У статті проаналізовано поняття «науково-освітнє середовище» та розглянуто особливості його складників, зумовлені тенденціями цифровізації освіти й науки. Визначено, що більшість науковців, які досліджували це поняття суттєву роль відводять ресурсному наповненню середовища. Дослідники підкреслюють важливість подання інформації у цифровому вигляді та використання сучасних методів і технологій роботи з нею. У запропонованому дослідженні розкривається потреба споживачів – суб’єктів освітнього середовища у впорядкуванні та структуризації інформаційного потоку різнопланових (наукових, методичних, управлінських тощо) документів і створення їхніх електронних
колекцій як важливої складової інформаційного науково-освітнього середовища. Цифрові об’єкти можуть бути об’єднані в колекцію за змістовим наповненням, типами документів (текстові, рукописні,
картографічні, нотні та ін.), хронологією, призначенням, видами джерел тощо.
У статті завважено, що сьогодні відсутня централізована взаємодія та належна координація робіт над проектами створення масштабних колекцій електронних ресурсів. Не вирішено завдання правового, методичного, технологічного, організаційного та фінансового характеру, формування
цифрових наукових колекцій відбувається переважно спонтанно і залежить, насамперед, від необхідності забезпечити інформаційну підтримку дослідницької чи освітньої діяльності. Те саме повною мірою стосується і збірників наукових праць, а також матеріалів наукових конференцій.
Створення електронних колекцій, що охоплювали б різні наукові напрями, може суттєво допомогти освітянам і науковцям в їхній професійній діяльності. У статті наведено приклади таких колекцій, поміж яких Електронна бібліотека НАПН України та Віртуальний читальний зал освітянина ДНПБ України.

Опубліковано
2024-07-05
Як цитувати
Гуралюк, А. (2024). КОЛЕКЦІЇ ЕЛЕКТРОННИХ РЕСУРСІВ ЯК СКЛАДОВА НАУКОВО-ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА. Науково-педагогічні студії, 7(7), 180-193. https://doi.org/10.32405/2663-5739-2023-7-180-193