Особливості становлення та розвитку студентського тьюторства у закладах вищої освіти Німеччини

  • Світлана Подпльота Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, м. Мелітополь, Україна
Ключові слова: заклади вищої освіти Німеччини, програма підготовки тьютора, сертифікація тьюторів, студентське тьюторство, тьютор, тьюторіал, тьюторант.

Анотація

У статті розглядаються етапи становлення та розвитку студентського тьюторства у закладах вищої освіти Німеччини, як необхідного елементу системи вищої освіти, що відповідає стратегіям інтернаціоналізації кожного закладу. Детально проаналізовано різноманітні підходи та наукові погляди на природу та зміст технології студентського тьюторства в історії суспільної та психолого-педагогічної думки. Визначено цілі та завдання тьюторської роботи в Німеччині на поточному етапі, розкрито переваги тьюторства для розвитку ключових професійних компетенцій студентів-тьюторів та їхньої майбутньої професійної кар’єри. Окрему увагу приділено активній участі закладів вищої освіти Німеччини у роботі Мережі тьюторства, яка сприяє розробці кваліфікаційних тьюторських програм та впровадженню механізму сертифікації тьюторів. У статті також висвітлено особливості діяльності робочих груп тьюторської Мережі. На конкретному прикладі роботи відділу тьюторства університету Констанц «QualiTut», автор розкриває особливості підтримки тьюторів університету з самого початку їхньої професійної діяльності. Спеціальна навчальна програма готує майбутніх тьюторів до тьюторської діяльності, підтримує під час викладання та сприяє обміну досвідом з іншими тьюторами. Важливим висновком є той факт, що більшість тьюторів залишаються в університеті після закінчення навчання, а їхня кваліфікація служить основою для змін у культурі викладання та навчання, роблячи студентське тьюторство вагомим компонентом освітнього процесу у провідних університетах Німеччини. Наголошено, що досвід студентського тьюторства закладів освіти Німеччини є ефективним та перспективним видом діяльності й може бути застосований в українських закладах вищої освіти, як реальна можливість впровадити якісні зміни та реалізувати нові тенденції в системі освіти.

Біографія автора

Світлана Подпльота, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, м. Мелітополь, Україна

доктор філософії в галузі педагогіки, доцент кафедри методики викладання германських мов 

Опубліковано
2024-11-06
Як цитувати
Подпльота, С. (2024). Особливості становлення та розвитку студентського тьюторства у закладах вищої освіти Німеччини. Науково-педагогічні студії, (8), 125-141. https://doi.org/10.32405/2663-5739-2028-8-125-141
Розділ
Історико-освітні студії