Кершенштейнер Г.
ГЕОРГ КЕРШЕНШТЕЙНЕР
(1854–1932)
У 1988-му році, згідно з рішенням ЮНЕСКО, були названі чотири педагога, які визначили спосіб педагогічного мислення в ХХ ст. Це Джон Дьюї, Георг Кершенштейнер, Марія Монтессорі та Антон Макаренко.
Георг Кершенштейнер – німецький педагог. Закінчив Мюнхенський університет (1883), працював викладачем в комерційних училищах і гімназіях у Нюрнберзі, Швайнфурті й Мюнхені, у 1895–1918 рр. був шкільним радником в міській управі Мюнхена, з 1912 до 1918 р. обирався депутатом німецького парламенту (Рейхстагу) в Берліні, з 1918 до 1930 р. обіймав посаду професора педагогіки в Мюнхенському університеті.
Георг Кершенштейнер розробив систему професійних шкіл у Мюнхені. На переконання педагога завдання школи – забезпечити учнів робочою спеціальністю, а також виховати в них патріотів. Для реалізації цих ідей Кершенштейнер запропонував організувати роботу школи по типу трудової громади. Він ввів активні методи навчання з широким використанням наочності, практичних робіт, екскурсій. Свої педагогічні погляди виклав у творах: «Професійне виховання німецького юнацтва», «Основна аксіома освітнього процесу», «Державно‑громадське виховання німецької молоді», «Що таке трудова школа?» та ін.
Реформаторські ідеї вченого мали істотний вплив на розвиток педагогічної теорії і шкільної практики в багатьох країнах світу у перших десятиріччях ХХ ст. Вони надали потужного імпульсу розвиткові уявлень про громадянське виховання та роль професійної підготовки в житті кожного члена суспільства.
Матеріал підготовлено
Демидою Є. Ф.,
мол. наук. співробітником
відділу науково‑документного забезпечення,
соціокультурної діяльності та міжнародних зв’язків
ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, 2019 р.
Світлини:
Анонси та оголошення
12.03.2024
Шановні колеги!
Запрошуємо на відкриття та до участі у Всеукраїнському науково-практичному онлайн-семінарі «Школа інформаційно-аналітичного супроводу освіти з питань збереження психічного здоров’я в умовах воєнного стану та глобальної цифрової трансформації суспільства» (включено до програми Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти, 2024» та до програми Шостого Міжнародного науково-практичного Web-форуму «FORUM SOIS, 2024 : Розбудова єдиного відкритого інформаційного простору освіти впродовж життя») 27 березня 2024 року 15:30–17:00
12.03.2024
Шановні колеги, науковці, педагоги, освітяни! Запрошуємо до участі!
6й Міжнародний науково-практичний WEBфорум «Розбудова єдиного відкритого інформаційного простору освіти впродовж життя (Forum SOIS, 2024)», 26-29 березня 2024 року