Галузевий інформаційний ресурс державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського: стан та шляхи розвитку
Анотація
Розглянуто основні аспекти комплектування ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського. Зазначено, що бібліотека була заснована на базі фондів двох спеціальних педагогічних бібліотек: наукової бібліотеки Інституту педагогіки АПН України та Центральної освітянської бібліотеки Міністерства освіти України, які ліквідувалися. Зроблено акцент на процесі комплектування фонду ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, в основу якого покладено закон відповідності (конгруентності). Закон передбачає формування фонду відповідно до завдань і призначення бібліотеки та врахування потреб тих категорій користувачів, які покликана забезпечувати ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського в загальнодержавній бібліотечно-інформаційній системі. Проаналізовано основні способи поповнення фонду ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського друкованими та електронними документами: отримання обов’язкового примірника документів, передплату періодичних видань, книгообмін, дарування, репродукування документів. Розглянуто питання комплектування фонду електронними журналами як альтернатива журналам у традиційній формі. Акцентовано увагу на особливостях сучасного стану документозабезпечення бібліотеки, що полягає у розширенні шляхів комплектування за рахунок розширення кола джерел комплектування, зміни традиційної технології комплектування у зв’язку з появою нових технологій та можливостей використання інформаційних ресурсів через мережу інтернет, економічного партнерства бібліотеки з видавництвами та видавничими організаціями в умовах обмеженого бюджетного фінансування. Зазначено, що автоматизація процесів комплектування забезпечує якісне формування фонду, суттєво прискорює процеси опрацювання документів, підвищує точність облікових і звітних відомостей, розширює можливості організації різнобічного використання інформаційних ресурсів.
Авторське право (c) 2019 Науково-педагогічні студії
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.