ПОСТАТЬ МАРІЇ МОНТЕССОРІ (1870–1952) У ВІДКРИТИХ ДОВІДКОВИХ ЕЛЕКТРОННИХ ВИДАННЯХ
Анотація
Анотація. У статті проаналізовано відображення увідкритихдовідкових електронних виданнях постаті Марії Монтессорі – видатної
дослідниці у галузі психології та філософії, педагогіки й психіатрії,
педагогині, яка розробила програму навчання, спираючись на власні наукові дослідження. Зокрема, розглянуто міст публікацій про
М. Монтессорі у енциклопедіях в українському інформаційному просторі та закордонних енциклопедичних виданнях, до
яких є вільний доступ. Для цього вивчено 7 енциклопедій універсального
характеру («Велика сучасна енциклопедія», «Велика українська
енциклопедія», «Енциклопедія Треккані», «Британіка», «Енциклопедія
Брокгауза», «Педагогічна енциклопедія», «Велика данська енциклопедія»),
4 словники, присвячених історії, культурі, визначним постатям
(«Біографічний словник італійців», «Словник Британських педагогів»,
«Біографічний словник американських педагогів», «ДБЕ: біографічний
словник освітян 1800‒2000 рр.» та онлайн-портал данських довідників.
Проаналізовано створення та функціонування в інформаційному просторі
електронних біографічних ресурсів. Досліджено, що найчастіше електронні
енциклопедії, словники, а це ‒ цифрові аналоги друкованих видань ‒
поєднують відомості з різних джерел. На підставі дослідження розглянуто
меню сайтів, схарактеризовано контент наповнення довідкових видань:
праці М. Монтессорі, гіперпосилання на них, візуальні матеріали, праці
дослідників її спадщини. Закцентовано увагу на онлайн-портал датських
довідників, на сторінках якого зібрано оригінальні повнотекстові статті
данських професіоналів і науковців про педагогічний доробок Монтессорі.
Визначено, що розглянуті довідкові електронні видання
(енциклопедії, словники) є важливим складником загальної репрезентованої
інформації у відкритому доступі, відображають суспільні події та явища,
фіксують історичні періоди і у лаконічній формі висвітлюють інформацію
про Марію Монтессорі, а також є потужним базисом для збереження
культурної спадщини певної нації, зокрема педагогічної спадщини
італійської педагогині М. Монтессорі.