Становлення й розвиток Центральної освітянської бібліотеки в структурі міністерства освіти УРСР (1922–1999)
Анотація
У дослідженні наведено значний фактологічний матеріал з історії становлення Центральної освітянської бібліотеки (ЦОБ), схарактеризовано основні напрями роботи бібліотеки в інформаційній сфері. Подано історичний аналіз становлення та функціонування ЦОБ як всеукраїнського галузевого інформаційного центру для повноцінного інформаційного забезпечення реформування вітчизняної освіти. Встановлено, що Центральну освітянську бібліотеку було створено у серпні 1993 р. на базі Профспілкової педагогічної бібліотеки Київського міського будинку вчителя. Акцентовано, що відкриття на той час єдиної в Україні освітянської бібліотеки було зумовлене потребою систематичного інформаційно-методичного забезпечення фахівців педагогічної науки і освіти – науковців, педагогів, студентів. Наголошено на важливості налагодження творчих зв’язків із освітянськими видавництвами України, з інституціями, які займалися проблемами освіти, виховання, науки і культури: вищими навчальними закладами, обласними інститутами підвищення кваліфікації вчителів України, галузевими академіями, доброчинними фондами, громадськими організаціями тощо. Підкреслено значення налагодження та підтримки зв’язків з міжнародними інституціями, громадськими організаціями з діаспори тощо. Зазначено, що інновацією в інформаційній діяльності ЦОБ стало проведення педагогічних рад шкіл Києва на базі читальної зали бібліотеки. Відзначено, що працівники бібліотеки надавали консультації, розробляли методичні матеріали на допомогу шкільним бібліотекам України, проводили всеукраїнські конференції, брали участь у розробці нормативно-правових документів для шкільних бібліотек, представляли бібліотеки освітянської галузі на міжнародних, всеукраїнських з’їздах, конференціях тощо. Доведено, що ЦОБ мала важливе значення в удосконаленні інформаційної структури освітянського простору України.
Авторське право (c) 2018 Науково-педагогічні студії
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.