Літературно-художня спадщина В. Сухомлинського в матеріалах міжнародних та всеукраїнських педагогічних читань (історіографічний аспект)

  • Леся Сухомлинська науковий співробітник сектору сухомлиністики відділу педагогічного джерелознавства та біографістики Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського, м. Київ, Україна
Ключові слова: Василь Сухомлинський, викладачі, виховання, літературно-художня спадщина, матеріали, міжнародні й всеукраїнські педагогічні читання, освіта, педагогіка, статті, учителі, філософія для дітей.

Анотація

У статті актуалізовано питання розкриття місця й ролі літературно-художньої спадщини Василя Сухомлинського як складової його педагогічного доробку через історіографічне висвітлення публікацій матеріалів міжнародних і всеукраїнських педагогічних читань «Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю», що проходять 28 років поспіль в різних закладах освіти багатьох регіонів України. На основі виявлених публікацій про художню спадщину проаналізовано матеріали всіх читань. Встановлено, що інтерес дослідників до художньо-літературної спадщини педагога мав місце впродовж усіх років проведення читань із помітною тенденцією до його зростання. З’ясовано, що загальна кількість творів В. Сухомлинського сягає 120 найменувань. Відштовхуючись від назв статей і матеріалів, здійснено їх кваліфікаційний поділ за різними аспектами педагогічного знання. Виявлено, що публікації, предметом яких є художньо-літературна спадщина Василя Сухомлинського, присвячено науково-практичному аналізу навчального і виховного процесів у закладах освіти різних рівнів, а також сімейної та позашкільної педагогіки. Досліджено, що художня спадщина педагога найбільше використовується в дошкіллі й початковій освіті у викладанні окремих навчальних предметів та в загальновиховному процесі закладів середньої освіти. З’ясовано, що до розгляду та аналізу літературно-художньої спадщини Василя Сухомлинського долучаються і науковці, і викладачі закладів передвищої та вищої освіти, вчителі основної школи, вихователі, музейні працівники, шкільні бібліотекарі. Висловлено припущення, що ця складова доробку педагога матиме тенденцію до постійного зростання і буде затребувана завдяки емоційно-образному висвітленню всієї сукупності загальнопедагогічних проблем.

Опубліковано
2024-08-15
Як цитувати
Сухомлинська, Л. (2024). Літературно-художня спадщина В. Сухомлинського в матеріалах міжнародних та всеукраїнських педагогічних читань (історіографічний аспект). Науково-педагогічні студії, (6), 126-135. https://doi.org/10.32405/2663-5739-2022-6-126-135