Від «презентального» вчителя до «онлайн» вчителя: духовне здоров’я вчителів під часі COVID-19. Мексиканський досвід
Анотація
У статті висвітлено результати педагогічного дослідження, метою якого було виявити на основі вивчення мексиканського досвіду причини стресу вчителів під час пандемії COVID-19, пов’язаного з необхідністю переведення системи освіти у режим онлайн та активного використання цифрових технологій. Порушено проблему щодо зменшення в цій ситуації потрясінь, яких зазнають педагоги. Проведене дослідження показало, що вчителі (особливо літнього віку), які звикли працювати в аудиторному режимі, не готові виконувати функції онлайнмодераторів. Саме цей фактор спричинив у вчителів емоційний стан напруженості й нервозності. Зважаючи на особливості педагогічної діяльності, що передбачають високу зосередженість і напруженість, а також необхідність піклування про власне здоров’я та своїх рідних в умовах пандемії COVID-19, а також занепокоєння й тривогу щодо труднощів викладання у відокремленому режимі з використанням медіаційної технології, слід визнати, що це є «останньою краплею», яка впливає на психічний стан вчителя. Нервова система розхитується, а стан постійного хвилювання, невпевненості, роздратованості зумовлюють фізичний дискомфорт та захворювання. Емоційний стан стресу у викладачів посилюється пандемією COVID-19. Проте автори вважають, що цей стрес можна зменшити, якщо вчитель оволодіє основними принципами електронного «керування». Педагогів слід навчити використовувати інформаційно-цифрові технології. Таке навчання має бути організовано за андрагогічними принципами та передбачити врахування обставин, пов’язаних з традиційною освітою вчителя очної системи. З огляду на це автори вважають, що важливо передбачати побічні ризики, пов’язані з традиційною загальноосвітньою й технологічною підготовкою педагога. У процесі перекваліфікації вчитель може втратити свої найцінніші традиційні навички: читання оригінальних (на папері) текстів, рукописного конспектування, письмового вираження своїх думок, можливості працювати з письмовими джерелами, здатності до критичного аналізу, рефлексії, абстрактного мислення, уяви, творчості тощо.
Авторське право (c) 2024 Науково-педагогічні студії
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.