Історіографічний аспект дослідження проблеми професійної освіти дорослих у країнах Європи

  • Анна Боярська-Хоменко Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди
Ключові слова: освіта дорослих, професійна освіта дорослих, неперервне навчання, країни Європи, історіографія, андрагогіка.

Анотація

У статті доведено актуальність питань вивчення історіографії професійної освіти дорослих, яка відображена в українських та європейських нормативних документах. Узагальнено та систематизовано історіографічні здобутки вивчення проблеми професійної освіти дорослих у країнах Європи. З’ясовано, що андрагогічні дослідження європейських науковців носили як теоретичний, так і емпіричний характер. Доведено, що теоретики освіти дорослих у своїх наукових працях акцентували увагу на комплексному вивченні проблем професійного навчання дорослих (H. Titgens, H. Drager, J. Olbrich і W. Seitter, D. Delors, E. Faure). Дослідники з різних європейських країн систематизували історіографію розвитку професійної освіти дорослих своєї держави (H. Engelbrecht, F. Jodl, G. Günther, M. Vogel, J. Olbrich). Деякі науковці представляли історію професійної освіти дорослих з огляду на класичну хронологію, інші – з точки зору соціології, культурології та політики (W. Bründl, F. Balser, J. Henningsen, А. Kapp, C. Pache, G. Fischer, W. Göhring, H. Siemering). В останнє десятиріччя ХХ століття пошуки у галузі історії розвитку професійної освіти дорослих активізувались, зокрема науковці досліджували процес становлення народної освіти у країнах Європи, питання професійного навчання дорослих у компаративному аспекті, становлення та розвиток теорії й практики освіти дорослих (D. Savicevic, J. Henschke, J. Draper, Ч. Катански, Е. Rosenstock-Huessy, А. Stopińska-Pająk, D. Nittel, W. Gieseke). Також наукові пошуки сучасних дослідників в означеній галузі стосуються вивчення теоретичних аспектів навчання дорослих, аналізу досвіду організації освітнього процесу, історії становлення андрагогічної науки, емпіричних досліджень проблеми навчання дорослих європейців та деякі інші.

Біографія автора

Анна Боярська-Хоменко, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

доктор педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди, м. Харків, Україна

Опубліковано
2024-08-18
Як цитувати
Боярська-Хоменко, А. (2024). Історіографічний аспект дослідження проблеми професійної освіти дорослих у країнах Європи. Науково-педагогічні студії, 4(4), 8-17. https://doi.org/10.32405/2663-5739-2020-4-8-17
Розділ
Історико-педагогічні студії