Гурлітт Людвіг
ЛЮДВІГ ҐУРЛІТТ
(1855–1931)
Німецький педагог-реформатор, представник теорії вільного виховання. Викладав у гімназіях Гамбурга та Берліна. На початку XX ст. різко критикував зміст і методи навчання в німецькій школі, головними недоліками якої називав заглиблення в історію, а також у догматизм, формалізм, схематизм й авторитаризм. Основною місією виховання вважав розвиток індивідуальності і творчості дитини. У педагогічному процесі значне місце відводив вільним іграм дітей, заняттям ручною працею як засобові виховання, а також естетичному вихованню. Вимагав старанного відбору навчального матеріалу, вилучення з навчальних програм усього другорядного, одночасно заперечував необхідність систематичних навчальних занять у народній школі. Вважав, що виховання практичної мети не має, натомість його варто спрямовати на активність і підсилення учнів.
Матеріал підготувала
Демида Є. Ф.,
н. с. відділу педагогічного джерелознавства та біографістики
ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського
Матеріали оновила
Золотаренко Т.О.,
м. н. с. відділу педагогічного джерелознавства та біографістики
ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського
© Державна науково-педагогічна бібліотека України
імені В. О. Сухомлинського, 2020, 2025
Анонси та оголошення
07.05.2025
06.05.2025